Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Saturday, January 8, 2011

..KETENANGAN yang dicari..




ketenangan yg kucari...


sebenarnya ketenangan yang selama ni aku tercari-cari ade di mana2 sahaja..


selalu terlintas di hati, kan best kalau duit berk0yan2 dlm bank, berkepuk2 dm purse.haha. b0leh buat ape aje b0leh pg bercuti,meet new pe0ple, survive at new envir0nment.


mungkin sbb dah terlalu lama dis0g0kkan dengan-nk cri ketenangan pergilah bercuti..


kalau mmg betul nk lihat keindahan alam ciptaan Allah xpe. tp ade niat lain...


semuanya hanya psik0l0gi semata-mata. sebab kte yakin begitu.kalau pg bercuti, tgk laut ke panjat gunung ke picnic ke, akan dptlah ketenangan yg dicari..


padahal kita sll terlupa yang Allah dah berfirman," dengan mengingati Allah, hati akan lebih tenang."


kan bgus kita yakin pasal ni..insyaallah inilah ketenangan yang abadi..ketenangan yg selama ini aku cari..dan mungkin juga ketenangan yang korang pernah cari..

2 bunga-bunga cOmeL:

jufri said... [reply to comment]

bile bjalan,luas pmandangan...
kite lihat kekuasaan n kebesaran-Nya..
bile tperap dgn suasana sesak n kduniaan yg jelas ktara kt bandar,smpai kdg2 kite trikut tnpa disedari,pcutian kmbalikn ksedaran kita...

hehe..saje bg pndapat..lalala~

~terataibungaindah~ said... [reply to comment]

p0int taken...tq!
=p

bukan ape. ek0n0mi ngra aku tgh meleset skrg. xdpt nk pg bercuti.. tp p0int nye tetap same jugak kn. pg bercuti pun kalau lupa dri, xguna jugak. as what as u've said, lihat kekuasaanNya, means mengingatiNya. sbb tu hati leh tenang.kn.

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...