Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Thursday, September 15, 2011

jogging #29


Jogging day 41

“Que, kita kawen?”

Aku yang baru nak melabuhkan punggung di buaian terus berdebuk jatuh ke tanah. Gila ke apa si Raja. Dekat seminggu lebih aku tak jumpa. Tup tup ajak kahwin!

“saya serius,” balasnya sambil berura-ura nak melutut.

“eh, tak payah nk melutut-lutut. Ingat cerita orang putih ke?”

Dia ketawa lalu berdiri dan duduk di atas tanah bersama-samaku.

“awak ni biar betul?”

“saya dah fikir lama dah. dari kali pertama saya jumpa awak. Kemudian mama kita pula kenalkan kita. Keyakinan saya semakin kuat.”

“tapi...”

“pasal rokok? Jangan risau. Lepas saya dengar awak bagi khutbah hari tu, memang saya tak tidur malam. Asyik terbayang-bayang aja apa yang awak kata. Memang saya nak berhenti tapi tak ada kekuatan. Sekarang, awaklah kekuatan saya,” balasnya lalu tersenyum.

“jangan berhenti kerana saya...”

“siapa kata?perasan juga awak ni!” dia ketawa. “saya nak berhenti untuk saya sendiri. Bukan untuk siapa-siapa.”

“baguslah kalau macam tu.”

“jadi awak setujulah?”

“setuju apa?”

“kahwin dengan saya la?”

“kalau berani, jumpalah mama dengan abang saya!” balasku dengan muka bangga.

“tu awak jangan risau. Awak tunggu keluarga saya masuk meminang je,” katanya lalu ketawa dan meninggalkan aku yang terpinga-pinga..

Arghhh! Biar betul mamat ni!

bersambung

2 bunga-bunga cOmeL:

princess ain ♥ said... [reply to comment]

omg2! saye setuju sgt kak!!!! hehehe :P

~atieput3~ said... [reply to comment]

hahaha.ain yang setuju eh...

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...