Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Wednesday, September 14, 2011

jogging #28


Jogging day 38

Aku terkocoh-kocoh menuruni anak tangga. Lambat karang, panas pula nak jogging. Sampai di muka pintu, aku lihat abang dan mama sedang berborak di meja bulat di halaman rumah.

Muka abang serius. Muka mama pula kusyuk mendengar cerita abang.

Aku berjengket-jengket menghampiri mereka lalu bersembunyi di sebalik kereta abang.

Ok, sound’s clear!

“mama boleh tolong merisik seseorang untuk abang tak?”

Aku menelan air liur. Abang nak suruh mama merisik siapa? Takkan kak marlini. Baru dua hari berlalu sejak abang ushar kak marlini kat stadium tempoh hari.

“betul ke? siapa?” mama menyoal penuh tanda tanya.

Aku memasang telinga lagi. Tapi....

Alah! Lori ni pagi-pagi yang indah nilah dia nak lalu depan rumah. Kan dah terlepas dengar jawapan abang.

Mataku mengekori bayang lori itu hingga hilang dari pandangan.

“hah! Tak ada kerja lain!! sekodeng aje kerja kau!” sergahan abang yang tiba-tiba mengejutkan aku.

“mana ada adik sekodeng. Sekodeng tak baiklah! Adik nak pergi jogging. Tengah ikat tali kasutlah.”

“banyaklah kau punya tali kasut! Mana kasut kau? Mana? Invisible ke?”

Saat itu baru aku sedar, yang aku masih belum mengenakan kasut sukanku.

Aiseh.. kantoi sudah....

bersambung...

3 bunga-bunga cOmeL:

cerimanis said... [reply to comment]

kenapa x kak tina aje!!!! emy sokong!!!

~atieput3~ said... [reply to comment]

apesal kte plak.hahaha.ke emy nak?haha;p

cerimanis said... [reply to comment]

dia tunggu kak tina la tu!!!heeee go kak tina!!

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...