Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, August 23, 2011

jogging #19


Jogging day27

“adik cuti kan malam ni?” soal mama yang sedang menyiram pokok bunga di taman.

“cutilah. Kan hujung minggu. Kenapa?” aku menyoal mama kembali.

“temankan mama pergi rumah kawan mama. Dekat aje!” aku yang sudah lengkap berpakaian sukan, menggaru-garu kepala yang tidak gatal.

“mama ajaklah abang. adik malaslah. Lagipun kan dekat je.”

“hah, ajak abang pergi mana?” sergahan abang mengejutkan aku. Tapi tatkala melihat dia juga lengkap dengan pakaian sukan, itu lebih mengejutkan aku.

“ni kamu nak pergi mana pula?” soal mama pada abang.

“abang nak ikut adik pergi cari jodoh!” balas abang lalu ketawa. 

mama hanya menggelengkan kepala.

“jangan lupa malam ni!!” mama mengingatkan aku lagi sebelum aku dan abang meninggalkan mama bersama bunga-bunga di tamannya.

“mama ajak pergi mana?”

“pergi rumah kawan dia.”

“blind date lagilah tu. abang pun nak ikutlah! Mana tau auntie tu ada anak perempuan cun yang tak pernah cucuk-cucuk langit,” balas abang.

Perli akulah tu!

bersambung.....


1 bunga-bunga cOmeL:

cerimanis said... [reply to comment]

hahah comel!!cepat2 sambung!!selamat hari raya kak tina!!!

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...