Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Friday, September 9, 2011

jogging #24


Jogging day 32

“Que!! Tunggulah!”

Aku menoleh ke belakang. Oh, raja sedang mengejarku. Aku memperlahankan langkah.

“kenapa?” soalku sebaik sahaja dia berjaya saing denganku.

“nak jogging sama-sama,” balasnya lalu tersenyum.

Hai... nasib baik hensem.

“tak kerja hari ni?” soalku.

“hari ni masuk petang.”

Sunyi.

“semalam kenapa tinggalkan saya? Saya datang nak ajak awak jogging. Tapi kena tinggal pula,” dia menyuarakan ketidakpuasan hatinya padaku.

Aku mencemik. Yang dia buat free show adegan kepul-kepul kenapa. Lagi mau tanya ke???

Nak terus terang ke tak? Kalau aku jawab  ‘don’t break my heart’ macam dalam iklan rokok tu, nanti dia salah faham pula.

 “best sangat ke hisap rokok tu?” aku berhenti, lalu bertanya soalan itu kepadanya.

Dia turut berhenti.

“apa yang awak tak puas hati sangat?” suaranya meninggi.

Aku memandangnya. Tajam. Begitu juga dia. Soalan yang aku tanya, soalan juga yang dia bagi.

 Zalim! Tau tak zalim! Menzalimi diri sendiri dan orang lain. huh! Sebab tu aku tak puas hati.

“saya balik dulu,” aku meninggalkan dia lalu berjalan pulang. Bila aku pandang ke belakang, aku lihat dia meneruskan joggingnya.

Apa? Ingat ada adegan kejar-kejar macam dalam drama ke? memang taklah..

bersambung...

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...