Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Monday, January 31, 2011

berat yang hilang




assalamualaikum...


hihi..tajuk dah mcm cte n0vel da...
aku nk menceritakan kisah berat aku yg tiba-tiba hilang dgn mendadak. actually bukanla mendadak ape. xsedar berat dah mula turun. tup tup bile cek, nah amek k0 7 8 kil0 turun.mm,..mungkin juga 10.tanpa sedar! bangga x bangga?hahaha


sebenarnya jugak lagi, aku bukanlah berniat nk berdiet ke, kuruskan badan ke. sbb aku tak rasa la berat bdn aku masa tu like nightmare bg s0rg p0mpuan kan.. semuanya berlaku tanpa di sangka..kira terapi xsedar la nih.


sume nye jadi starting 2nd year aku kt u kot. sbelum2 tu berat aku tak pernah kurang dr 1 angka ni. nk kata mantain. x mantain jugak, kdg2 naek 2 3 kil0. pastu turun balik tp tetap xkurg dr angka ni.



ni la aku rasa puncanya. sbb masa 2nd year tu, i was very busy. with studies, projects. lebih2 lagi my own project. siang malam pk pasal tu. dgn masa tu k0nfiden t0k sah ckp la. xsampai 50% p0n. asyik kena k0ndem je at first.


pastu jarak antara k0lej aku n fak aku (fak sains), bleh tahan la jauh jugak. nak naik bas, cm x berbal0i je wal0pun free.s0 everytime p0n berjalan. dah tu aku ni budaksains pnddkn,fak ade 2. 1 fak sains.1 lg fak pnddikan. hai.. jarak ni pun bleh tahan la jugak. like separuh jarak k0lej ng fak sains. nak2 kelas yg sains kt ujung bukit sni, pastu next kelas kt fak pddkn hujung bukit sana. pastu berturut plak.hai.. bayangkan betapa byknya lemak2 aku terbakar di setiap perjalanan aku.hihi




lepas tu, setiap petg, kal0 xujan mesti aku turun maen vb. yelah. wal0pun xdelah sehebat maen futsal kan, tp ckuplah untuk buat aku berpeluh lencun.


huhu.. pr0jek aku awal tahun 2008.preparation starting from midyear of 2007. bayangkan..mmmm.. saratnya kepala aku selama setgah tahun..


lepas habis pr0jek, baru aku sedar yg bdan aku da susut. ramai gile 0rg tegur. family aku apatah lagi. hai.. tgk tgn cm 0rg tak makn. pipi pun dah xsechubby dlu. smpaikan, bile kali pertama aku nk derma darah xlepas sbb berat x ckup. setahun kemudian, baru hajat aku tercapai..tu pun ckup2 je. nurse tu suh aku timbang skali lagi sbb xcaye...mm nurse, ape bezanya berat 45kg n 44.99kg?ape effectnya?huhu


skrg???


hai.. aku haraplah penimbang kt umah aku ni xr0sak. hhi..alhamdulillah, walaupun slera aku bertambah2 skrg, pastu makan nasi 2 kali sehari 0ntime. tu xcmpur extravaganza minum ptg, h0bi -mari-kunyah2-, tidur je. exercise xde, berat masih mantain.syukur2..


dah dekat 2minggu da niat j0ging aku tak terlaksana.hai.. bila la agaknya...


ape pun, aku tetap bersyukur dgn ape yg ade skrg. mungkin ade hikmah untuk apa yg aku lalui selama ini.. i am just the way i am...


januari bakal menamatkan harinya... februari bakal tiba...aaaaa!misi aku masih belum terlaksana..hrp2 murah rezeki...amin..

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...