Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Sunday, January 16, 2011

fenomena filem dan drama melayu~


kalaulah k0rg perasan skrg ni byk sgt cite hantu mlayu skrg kn. xksh la drama ke filem ke..besepah2 cite hantu. saka jentayu,slot seram kt astro, ngangkung la n tah pape lagi la cte antu. sampai keluar tajuk dlm paper, cite hantu2 ni beri pengaruh buruk...

aku rasa fenomena cte antu ni mula masa jangan pandang belakang meletop slu. kalau k0rg perasan sejak tu, byk cite hantu dihasilkan...

aku ingt lg dlu, cite potret mistik,few years back. cite tu tamat dgn sume tu just mimpi. yg mcm aku faham masa tu, ade akta yg xbenarkan cite2 hantu cmtula.. s0 ended nng mimpi.

tp skrg..mak ai... ape k0rg nak sume ade.  hantu lawak, hantu bet0l..mcm2 r. naek meremang bulu r0ma aku...but actually mendedahkan juga pada kite, mmg ade 0rg macm tu kt bumi ni.. wat santau etc.ngeri kan?

huhu... itu satu fen0mena..

satu fenomena lagi.. korg perasan tak skeg ni byk drama2 kt tv yang her0in nye pakai tudung... even kt dunia luar, certain dr d0rg ni seksi nk mmp0s...

kalau pasal ni, aku rasa fenomenanya bermula sejak meletopnya NUR KASIH kat tv3 dlu..

ape pendapat k0rg? 


baru2 ni ade lagi cite baru. ustaz amirul. zehra kt tv3.

hmm...aku rasa bgusla.. bab tutup aurat bleh jd ikutan.. ade stgh 0rg org suke sgt nk ikut artis kan... mula2 sbb 0rg lain, mana tau lama kelamaan, allah bukak hati n d0rg tutup kerana Allah...

wallahualam..

pape pun, yg baik jdkan ikutan. yg buruk, jadikn sempadan.

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...