Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, August 9, 2011

jogging #14


Jogging day 16

“esok malam jangan pergi mana-mana! Kawan mama nak datang.”
“kan adik kerja ma!”
“ambillah cuti.”
“apasal kawan mama nak datang adik pula yang kena ambil cuti?”
“adalah...”

Arghhh!!!  ‘adalah...’ mama tu dengan senyuman dia memang satu pakej yang sentiasa menakutkan aku.

Mesti ada rancangan nak kenal-kenalkan aku dengan anak kawan dia. Baru balik oversealah, kerja lawyer lah, businessmanlah dan entah apa-apa lagi yang mama dah carikan untuk aku. Tapi semua stok asap kepul-kepul!

“hai...”

Haa! Mamat ni sorang lagi!

“ada apa??” sergahku.

“amboi garangnya!”

“ada apa sayang...” ujarku semula dengan nada sinis.

“macam tu barulah sedap telinga ni dengar. Selalu-selalulah panggil sayang semoga awak akan sayang saya,” katanya selamba.

Sebelum sempat aku mambalasnya, dia segera berlari pulang kerumahnya.

Aku perhatikan dia dengan wajah yang bengang. Sempat pula dia melambai sebelum menutp pintu pagar rumahnya.

Huh!

2 bunga-bunga cOmeL:

-m3- said... [reply to comment]

akak..16 ke 14?

~atieput3~ said... [reply to comment]

jogging day mmg 16.hehe

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...