Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Monday, September 5, 2011

jogging #22



Jogging day 30

“adik! Nak kemana tu?”

Aku berhenti melangkah. Sempat pula emak menahanku.

“adik nak pergi joggingla macam biasa,” jawabku bersahaja.

“habis, yang macam pencuri tu kenapa?”

Aku ketawa.

“mama nak adik terus terang ke tipu?”

Mama memandangku tajam. Aku ketawa lagi.

“yelah, adik terus terang. Tipu tak baik. Dosa. Adik tak nak mak tanya pasal raja tu lagi la ma. Mama tu nampak adik je, raja. Nampak adik je raja. Entah siapa anak dia entah. Raja, raja, raja.”

Emak pula ketawa.

“sebut pasal raja, memang mama nak tanya pasal dia ni,” mama mendekati aku. Wajahnya mengambarkan sesuatu yang sukar aku tafsirkan apa. Senyumnya, lagilah! Pakej lengkap tu! ngeri!

“eh, mama! dah lambat ni. si raja tu tengah tunggu adik nak jogging. Bye ma!” kataku lalu segera meninggalkan mama sebelum sempat mama berkata apa-apa.

Maaf mama, itu, memang adik tipu...

 bersambung...

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...