Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Monday, September 3, 2012

kelapa muda vs dia (prolog)


Benci gila aku! Nenek ni kalau tak buat hal, tak sah! Ingat senang ke nak sediakan semuanya dalam 30 hari. Aku, memanglah senang! Sebab dia yang nak sponsor semuanya tapi macam mana dengan Benn? Lelaki itu dahlah anak yatim-piatu. Mahu mengamuk si Benn tu nanti.

“kalau dia betul cintakan kau, dia sanggup buat apa saja,” Nenek menjawab yakin.

“cakap memanglah senang nenek. Cucu-cucu nenek yang lain kan ramai. Kenapa pula Kiki yang kena?”

“apalah lembab sangat kau ni! cucu nenek yang mana yang belum kahwin? Kau aje kan?”

Betullah juga. Hanya aku saja yang masih berstatus bujang. Tapi...


“si Munirah tu? dia dah boleh kahwin apa?” sangkalku. Nak juga menang!

“kau gila ke apa? Cucu aku yang tu baru lepas SPM. Tunggulah dia habis belajar dulu. Kau tu yang aku tunggu-tunggu tak juga bawakan aku menantu!”

“nenek ni!”

“muktamat! 30 hari atau kahwin dengan pilihan nenek!”

bersambung....


0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...