Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Friday, August 26, 2011

jogging #20



Jogging day 28

Aku mengambil angin di taman permainan itu. Malam tadi, aku dipaksa juga ikut mama. Memang dekat sangat! Dalam taman perumahan ni juga.

Dan yang paling penting, itu adalah rumah mamat kepul-kepul tu!

Huh! Memang malang. Dan baru aku tau siapa sebenarnya nama dia. Raja! Cuma raja. Itu yang diberitahu kepadaku ketika kami diperkenalkan.

Raja?

Raja kapoor? Raj...rajni khan? Hahaha

Ada lagi nama raja dalam dunia moden ni?

“ni untie kenalkan anak perempuan auntie, queen!” balas mama lalu tersengih-sengih.

Keluarga Raja ketawa. “pandai auntie buat lawak.”

Mama, kalau datang penyakit humor dia, memang tak kira tempat...

“Hai Cik  Queen!”

Aku mencari arah suara itu. Siapa lagi, mamat KK tulah a.k.a Raja. Dia tersenyum meleret. Tak ada nama lain ke selain raja. Geli anak tekak aku nak menyebutnya.

“berapa round hari ni?”

“3 je. Dah penat. Semalam overloaded. Sedap sangat!” aku ketawa.

“i don’t know it was you at first. selalu tengok selekeh je.malam tadi cantik sangat!” dia memujiku. Ikhlas atau pun tidak, aku tidak pasti.

“thank you. panggil saya Que aje. Mama memang macam tu. suka buat lawak,” ujarku.

“oh, really? Ingatkan memang betul nama Queen. It is so unique and very rare. Lagi-lagi zaman moden ni.”

Dia ketawa lagi.

Amboi mamat KK ni. lebihlah pulak.

“okeylah encik raja. Saya balik dulu ya.”


bersambung...

3 bunga-bunga cOmeL:

princess ain ♥ said... [reply to comment]

Haha! lawak! but sweet~ hehehe =p

cerimanis said... [reply to comment]

comel~~~~

~atieput3~ said... [reply to comment]

haha...bleh jugak k0men akhirnya.

tq2... sambung bace lg after raya nanti.
;p

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...