Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Thursday, October 21, 2010

..tuah...


orang tua2 cakap: tuah ayam nampak di kaki. tuah orang, siapa yang tahu.


aku cakap: tuah org memang xde sape yang nampak melainkan Allah jua, tp tuah ayam tu nape ade kt kaki? (sbb dlu 0rg2 tua maen sabung ayam eh??kantoi~ =p)



ok. bercakap tentang tuah ni, atau, aku lebih maksudkan kelebihan..


aku tercari2..apa kelebihan aku?apa keistimewaan aku? yelah, allah jadikan manusia itu berbeza-beza, saling melengkapi, saling memerlukan.


bak kata ezzat, 'proving myself worth..is a hard job'


teringt pada lecturer aku. die expert bidang psikologi.dahlah gaji beribu, dpt j0b kt tv lagi.-ini kelebihan beliau, tuah beliau.


yup!effort. dan keizinan Allah. itulah aku rasa 2 sebab untuk lihat di mana dan ke mana kita...


aku selalu tertanya-tanya ape kelebihan aku? dekat mana aku? hai... terasa jauh lg perjalanan... smpat ke nak balas jasa family aku...


p/s:orang cakap, orang lain mungkin lebih nampak ape yg kte xnampak tentang kte.ye ke?







2 bunga-bunga cOmeL:

sw33tdarling.com said... [reply to comment]

kalau nak balas jasa keluarga, tak payah tunggu senang lenang... asalkan kita ikhlas, keluarga akan rasa apa yang kita dah buat tuu....

~terataibungaindah~ said... [reply to comment]

betul2... =)

tp teringin jugak nk bawak d0rg g jalan2 ke.. mkn besar ke.. pg haji umrah same2 ke... one day. insyaallah..

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...