Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Saturday, January 23, 2010

.kisah semi-F.


salam untuk semua...


hari ni aku telah menyelesaikan sume2 keje2 yang berkaitan ng air dan aku.. haha.. mandi, basuh baju, tadah air untuk emergency, tadah air untuk wuduk dan yang paling penting sekali, aku dah pun memerut jua.. (selekeh giler!haha) sebabnye ada ura2 mengatakan k0lej aku xde air dr pukul 9 pagi hingga 10mlm. d0rg p0st kt fb k! sgt efficient!(tp aku xde bace p0n. mmg inf0 di hujung kuku la ..=p)


semalam(malam td)
berlangsungnya semi final. sengit giler! antara k0lej 2 n k0lej tu. sebelum ni, kalah ke menang ke, aku cite sket2 je. tp kali ni aku akan cite dgn details. 


1st 0f all, aku mmg frust!0f c0s la kan.. kal0 x, masuk final leh jadi hadiah bec0ming buffday aku..tp nak wt cne, xdpt tiket ke final.. bukan kit0rg x berusaha tp ..... ni aku senaraikan beberapa fakt0r yg menyumbang ke kekalahan kit0rag.


1)xde rezeki nak menang.
ni memang paling tepat aku b0leh katakan r. siyes! 2nd set kit0rg dah kejar sampai  kit0rg lead 23-22, tp entah kenapa time salah s0rg player 2nd nk serve,  reff tiup wisel. p0int dpt kt k0lej tu. kal0 xde wisel n kal0 xde kesalahan tu, insyaallah set 2 tu insyaallah kit0rg menang. betul. ini memang agak menyakitkan hati la...tp aku redha kesemuanya. 


2)net tinggi n c0urt lebih besar
berbekalkan tangan aku yg tak pnjg mana ni, aku ukur net bf0re start maen. n net tu lg tgi dr net yg dkt c0urt luar...melainkanlah kal0 k0tak net tu kecik2 kan.. net tu lebih kurg same tgi ng net kt 2nd.. tp aku terlupa nk tya ref plak pasal tu.s0 aku tak tau yang mana satu ketinggian net yg bet0l untuk p0mpuan.pasal c0urt plak, lagi besar dr c0urt yg kt luar. siyes besar! aku ingtkan dah duduk plg tepi dah tp bile tgk line, ade lg lebih kurg stgh meter nk kena c0ver... bile d0k belakang lagi r...huu
(tapi xde hal lah.. c0urt tu same je k0ndisi die ng c0urt 2nd)


3)maen kt dlm dewan
bising die lain.. suara kit0rg tenggelam... xsalahkan supp0rters. sbb kal0 xde d0rg, ntah2 kit0rg lg d0wn.. bak kata aku sendiri 'maen bawah langit lg sedap dan lazat drpd maen bwah bumbung..hhuuu'


4)mistakes
semua org dlm team menyumbang salah, s0rg sket. first ball ke mana-mana je...pastu yang agak saket hati bile penat2 matikan b0la, sekali serve tak lepas...huhu..


cukuplah aku rasa menyenaraikan 4 fakt0r ni... harap2 xde yg terasa hati..


mungkin aku x sefrust masa kalah lawan ng 9 hari tu sbb aku dah berusaha bersungguh2.. berkali2 aku stunt, aku terbang amek b0la,attact d0rg... lawan ng 9 pun x sedasat tu...


tapi.. yg paling menyakitkan hati aku(ini mmg aku nk luahkan perasaan aku), el0k2 hari tu frenly, beramah mesra, sekali budak cina dlm team k0lej tu telah berjaya menyakitkan hati aku dgn teramat sgt. kurang asam b0i bet0l! saat tu, xde istilah kawan lagi dlm hati aku dgn k0lej tu... (masa tu r) mmg sgt zzzzzzzzzz bet0llah.. aku rasa nk maki2 je die time tu.. ya allah, mmg kurang ajar. balasannya, sepangjang set pertama dan kedua tak pasal2 aku jd hyper active smpai kena tegur ng ref. xkesah! janji aku puas.. padan muka.. padan muka!!huh! (hmm.. aku psik0 drg je pun.. d0rg leh wt cmtu...huhu.. tp aku rasa mmg 0ver sket p0n.haha.. xksah..)


ya allah.. kalau di fikirkan balik, kit0rg bleh menang... mungkin Allah ade percaturan lain untuk kit0rg. k0lej tu menang sbb nasib je.. sbb kit0rg mmg bagi saingan yg paling sengit sekali pd d0rg. (serasa aku lah.. xtaula kal0 pd d0rg, d0rg rasa tu xde hal kan... maklum lah berlagak giler!usihh.. tgk affect budak cina tu wt kt aku-sampai sekrg aku xpuas hati ng **bukan ng die je tp xpasal2 k0rg sekali.. s0rry ye kengkawan...)kit0rg kalah pun 18-25, 23-25, 21-25. sama terer sama kuat, tp hanya ade satu yang akan menang. jadi nasib la kan penentu?? t0l tak??


 aku rasa sekrg aku lgsg x frust. kal0 ade pun terkilan r sket.. tp aku mmg puas r maen smlm. mmg puas! drpd 13(kal0 xsalah aku), kit0rg kejar sampai 21. kit0rg dpt mengesan satu kawasan kek0s0ngan d0rg. mmg tepat. aku plak secara xsengaja asyik mengattact situ je.. n alhamdulillah masa kejadian ni, Allah hadiahkan tuah untuk kit0rg...bguslah smngt rakan2 team aku n aku sekali agak kental mlm td.. kal0 x, mmg xdpt r kejar. 13-20 k0t. see, d0rg p0n ade kelemahan.. bukan terre sgt p0n. (giler xpuas hati lg..hahaha). 


kal0 ade budak k0lej tu bace entry aku ni, jgnler sakit ati plak yer. k0rg dah dpt tiket final. s0 xyah peduli ng ape yang aku tulis ..tp kal0 k0rg nk menang ng 9, sila atasi kelemahan k0rg  yg tempat k0s0ng tu k.. sekian harap maklum...


tu je r k0t cerita pasal semalm. kesimpulannya aku mmg lagi suke main bawah langit dr bawah bumbung.. n kit0rg  akan cuba bersungguh2 lagi untuk menang n0 3 dgn 6 nt. perjalanan team ni masih bel0m tamat... sem0ga Allah hadiahkan kami tempat ke3.. aminnn..


t0 all 0ur supp0rters, thanx s0 much!! u guys are really c00l! s0rry sbb xdpt hadiahkan k0rg tiket final.. 


0ur next match is 0n 26th jan-teusday. same place, same time...


d0akan kite dpt 3rd place..


tu je la luahan perasaan aku pasal v0lleyball untuk semifinal ni.. sekali lagi aku nak ingtkan: t0l0ng jangan terasa hati.. huuu


sekian..
wasalam...




11 bunga-bunga cOmeL:

~nazma said... [reply to comment]

i thought, org yg banyak complaining dalam court, is ME! haha

everything yg ref buat, i ask for justification.. that's why penah diorg kena turunkan net, sbb net tu tinggi dari yg sepatutnya.. dan pernah tarik balik mata yg dh bagi kt lawan.. haha

sometimes ref dh ada dlm kepala diorg, who should win.. apa2 yang berlaku, dorg cari jalan gak.. (2nd tak pernah terkecuali dlm konspirasi camni)

pape pun, leave behind ur past! kejar apa yg ada kat depan!

ATIE said... [reply to comment]

0whhh... xsangka leh c0mplain pasal net tu.. huhu... tp yg pasal b0la serve tu, mmg tina tya die after match. asal dpt p0int..

huhu...tp ade sumthing ref gtau smlm. haha.. nt tna gtau kak azma..

i will make sure dat the last match will be the 'sweetest' ever f0r me. hee .. insyaallah.

Anonymous said... [reply to comment]

takper
kitorang tetap sokong walau ape pun jadik
yeay!

-m|ke, pK-

K-RuN said... [reply to comment]

xpe2...
yg penting dah wat yg terbaek kan...
usaha tu lebih penting drpd hasilnya...

n utk last game nti wat yg lebih baek ag....

semalam teringin nk tgk tp ada komitmen laen... :p

ape2pun all da BEST!!!!

ATIE said... [reply to comment]

thanx mike,k-run.jasamu dikenang..heheh

zac zirwan said... [reply to comment]

uisk..terer hang na..kira ok la tu wei..len kali try lg..mst bley dpt johan..

ATIE said... [reply to comment]

haaha.. len kali tu bukan kt um dah r.. =p

~fadh_cun~ said... [reply to comment]

emmm...
tumpang lalu...
sy budak 'kolej tu'...
horey...hahaha...
(sgt jahat..)

ATIE said... [reply to comment]

jage fad!!haaha

ezzat said... [reply to comment]

actually, to be honest, saya kurg setuju kalu supporter kite dtg n down-kan pihak lawan dgn kata2 yang menyakitkan ati
lebih baik supporter dtg just utk support n naikkan semangat team kite, rather than jatuhkan pihak lawan
maybe perasaan yg kak tina rasa bengang tu diorg penah rase jgak bile berdepan dgn supporter yg sy sebut tadi
just my thoughts, wallahualam

anyway, sori kak ari tu xdpt dtg support, da dua kali rasenye xdpt
ade hal lain xdpt ngelak *_*!
xpe, slase ni sy dtg insyaAllah
all tha best tyme tuh
konfem buleh punyer, ngeh2

ATIE said... [reply to comment]

huhu...mungkin jugak k0t die rasa yg same.. tp biasalah main.. hee
mende ni pun just nk luahkan perasaan je.. =p

nway tahnx. d0a dr jauh p0n 0k.. hehe.. h0pefully menang r es0k.aminn

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...