Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Saturday, October 31, 2009

~al kisah bekas paderi kristian~


salam..


ini adalah emel dr se0rg teman aku. memang betul2 meremangkan bulu r0ma.. sejauh mana kebenaran cerita ini, hanya Tuhan yang tahu.. tapi jadikanlah cerita ini sbg pengajaran kepada kita untuk berhati-hati..


KISAH BENAR PENGAKUAN BEKAS PADERI KRISTIAN.....(melayu)
 

 Al-Kisah...!!!!

 Nama saya Salleh Bin Omar, nama Kristian Joseph.

 Saya dilahirkan di Kedah pada 5/5/1940, bapa saya seorang India  Muslim dan mak saya orang Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke   India dan emak saya berada di Kedah,Pondok Kg
Pisang. Pada 1970 saya telah  pergi ke Johor Bahru untuk mencari kerja bersama-sama kawan-kawantetapi  gagal. Saya terpaksa tidur di stesen keretapi. Saya telah bertemu dengan seorang paderi bernama  Father Chong. Kami diberi layanan istimewa,tempat tinggal, makan dan minum  dan tinggal selama 2 tahun. Kami diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris..  Pada satu hari iaitu dalam tahun 1974, saya telah bertemu dengan seorang  paderi besar di Malaysia , dari KualaLumpur bernama Kamaruddin Hj Ahmad.

 Beliau telah membawa saya tinggal diseksyen 14, Jalan Gasing, Petaling  Jaya. Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing dan  dibina khas! untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga  sekarang).Setelah satu tahun saya tinggal disana, saya telah dihantar ke  Indonesia selama 6 bulan, belajar cara-cara  untuk sembahyang orang mati, talkinkan orang dan macam-macam lagi  dalamBahasa Malaysia .


 Saya belajar sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi pemimpin  
Agong Wanita Kristian seluruh Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian  seluruh Indonesia .. Saya pulang ke Malaysia , kemudian dilantik sebagai  pendakwah dari Perlis hingga ke Johor Bahru..... Oleh kerana saya aktif di  gereja, saya dihantar  pula ke Filipina selama 1 bulan, belajar selok belok Kristian dalam  bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia kerana terdapat orang Malaysia  ,Singapura dan orang Filipina.  Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar RM60.00  sehari, kenderaan percuma, seramai 6 orang. Selepas itu dihantar ke  Singapura selama 1 bulan di Port Carzy bersama En Aziz orang Telok Intan.  Beliau adalah Setiausha Agong Persatuan Melayu  Kristian Singapura... Beliau juga adalahbekas Tentera Udara Di Raja dan  berhenti memegang jawatan setiausha agong Kristian Singapore .. Apabila  dilantik ke gereja saya masih lagi ketua dakwah bersama 6 orang kawan..


 Saya dihantar ke Baptish Church di Ipoh, dibekalkan duit RM1,400.00,  bersama 2 orang kawan dan sebuah kereta untuk mengkristiankan  pelajar-pelajar dan pemuda-pemuda Negeri Perak. Pada bulan Januari saya berasa tak tenteram dan telah bertemu dengan Tuan Ibrahim, Kadi daerah  Ipoh  dan membawa saya bertemu MuftiNegeri Perak dan En Azlan, Pengarah Jabatan  Agama dan saya terus  bertaubat.

 Jumlah Kristian seramai 3,000 orang telah dikristiankan, terutama penduduk  Negeri Perak dan Johor Bahru, Manjoi dan Rapat Setia (Perak). Cara hendak  mengenali mereka Lelaki - Berseluar hitam, berbaju putih, bertali  leher hitam, bawa beg James Bond (elaun satu hari RM60.00 ). Perempuan -  Berbaju putih skirt hitam dan reben hitam. Di Kuala Lumpur - Daya Bumi,  Kota Raya dan Sg Wang Plaza.


 Cara-cara berdakwah:
 Mereka akan menemubual, tanya asal terutama
pencari kerja.. Pendakwah  akan belanja makan apa saja, mempelawa tempat tinggal(asrama 120 katil,  makan disediakan) didakwah dengan kaset, cara perlahan-lahan diajak  sembahyang dengan diberi satu cross selepas dibawa sembahyang akan diberi  sejenis air hitam (holy water). Setelah diberi minum 1 minggu lidah  menjadi hitam, tidak boleh mengucap dan mendengar azan macam menutup  telinga hal dakwah Islam tidak mahu. Air itu khusus untuk orang Islam  sahaja. Kewangan gereja RM12..6 juta, sumber dari Sabah, Sarawak ,Filipina  dan Singapura.


 Motorola adalah penyokong dakwah Kristian ini (terletak di Petaling  Jaya, Pulau Pinang dan Senawang). Senawang terlibat seramai 200 orang,  ketua di Senawang, Haji Hanapi Saat dan Hj Ismail orang Sungai Petani  Kedah. Haji Hanapi bekas guru - akibat desakan hidup terpengaruh dengan  Kristian.
Sekolah yang paling teruk dilanda Kristian ialah Victoria  Institution. Pengetuanya En Ismail Rahim. 20 orang telah Kristian-susah  untuk diberi nasihat kerana kebanyakannya anak menteri dan datuk-datuk.

 Di Ipoh
Sekolah
Tengku Abd Rahman (STAR)- 2 orang Sekolah teknik seorang pelajar perempuan (bersalib) telah bertaubat, bila saya tanya, katanya  untukmain-main saja, akhirnya dia bertaubat. Banting Kamariah bt Sidek -  lepasan sekolah ditarik oleh seorang guru Cina (pendakwah Cina dibayar  RM165.00 sehari) En Salleh Omar yang menawarkan cek sebanyak RM10 juta  kepada Yusof Noor untuk mengadakan persidangan Kristian sedunia  (sebagaimana tersebar di akhbar)1982.

 Salasiah bt Sidek- Sekolah Tengku Khursiah, Seremban balik ke Nibong  Tebal, accident motor, didalam tudungnya ada salib. Punca terjebak dalam Kristian:

 1. Desakan hidup
 2. Kurang agama

 Beliau telah dapat menarik semula 300-400 orang  kepada Kristian.Beliau sekarang bekerja dengan Badan Kebajikan
 Islam Perak. Beliau mendedahkan juga matlamat 1990 untuk menawan satu  Malaysia/Brunei kepada  Kristian. Padri Besar di Malaysia ialah Kamaruddin Hj Ahmad. Pairin  Ketingan adalah penaungnya dan saya sebagai timbalan padri itu. Beliau  telah dihantar ke Melaka (masjid paling banyak).. Beliau pergi  setiap masjid bertanya imam dan bilal untuk membuat kajian mengapa umat  Islam malas ke masjid. Selepas mesyuarat 3 hari saya hantar 6 orang  pendakwah, tidak sampai sebulan 400 orang telah masuk Kristian di Melaka.


 Target Kristian: Pemuda yang tidak faham agama, ada yang tidak tahu  Fatihah dan dengan rock-pameran di kapal-kapal. Cara untuk masuk Kristian,  mereka perlu gambar 2 keping dan duit setem $7.00 pergi ke mahkamah di  Selangor, Kedah, Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan  tidak ditukar  (sukar nak dikesan)

 Beliau beri penerangan kepada
 1 Polis Bukit Aman,
 2. Pusat Islam (untukmenyedarkan umat Islam)
 Bila dibaca kitab tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini. Seorang  bekas padri Abd Rahman Yaakob  (Pengarah Anti Dadah,Batu Gajah) pernah menjadi padri selama 23 tahun. En  Abd Rahman adalah  berdakwah didalam bahasa Inggeris. Beliau sebagai padri dikenakan 4 syarat
 1. Tidak boleh hisap rokok
 2. Tidak boleh minum arak
 3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah
 4. Tidak boleh kahwin.


 Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua padriIndonesia) bapak Bruto yang  menyediakan air ini.. Percetakan buku-buku Kristian di Cheras telah  disiasat dan mereka ada lesen. Ketua padri Kamaruddin Hj Ahmad. Dalam  pada berdakwah Kristian sebanyak 3 negeri tak boleh dimasuk Kristian  iaitu,Kelantan, Kedah dan Terengganu, mereka pernah dipukul hingga patah  tangan.


 PENGUMUMAN - HARAP DISAMPAIKAN! KPD
 ORANG ISLAM KITA
 "Sebarkanlah walausatu ayat pun"  (Sabda Rasulullah SAW) "Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu
 dan  mengampuni bagimu dosa-dosamu.  Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya,  maka sesungguhnya ia telahmendapat kemenangan yang besar."


 (Surah Al-Ahzab:71) demi kebaikan kita bersama untuk  suami,isteri, anak-anak, kaum keluarga,saudara- mara, sahabat-handai dan  generasi akan datang yang kita sayangi. 'Agungkanlah dan laungkanlah
 'Allah hu Akbar'.......maha suci Allah.


 ALLAHUAKHBAR. ..ALLAHUAKHBAR.. ..

   
 
 

Best regards,
Muhammad Fahmi
Plating Process
Molex (Malaysia) Sdn. Bhd.
DID: 604-505 2313
E-Mail: AbdulHamid.MuhammadFahmi@ molex.com




time kasih pelah..hohoh

1 bunga-bunga cOmeL:

Anonymous said... [reply to comment]

ya allah~
smpai mcm 2 skali..
seriOusly da kritikal..
btw thanx fOr da useful infO teRaTaiBunGaiNDah~

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...