Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Monday, April 11, 2011

TOLONG jangan cemarkan BROGA HILL!


assalamualaikum...

curik gmbar izreen

dalam kesibukan nak menyambut hari anugerah cemerlang, aku sempat jugak mendaki bukit br0ga impian aku selama berada kat KL ni..

s0, hari sabtu hari tu, aku pglah panjat br0ga hill ng member2 aku.. mula2 tu da hilang m00d sbb kete yang aku naik bersama kak za n izreen dah sesat barat. tensen 0ke.

akhirnya sampai jugak.heheh alhamdulillah...
curik gamabr izreen lg


finally! nampak jugak signb0ard br0ga.nasib baik ade izreen skali, kalau x, maunya aku ajak balik subang.

and the j0urney begin.
click c0ntinue reading t0 see m0re ph0t0s.....


sgt rmai!


sebahagian yg turut serta

entah ape la yg aku tgh gelak2 tu.s0pan kan?kan?hahaha

suke scenery ni!

xtau nak wt gaya ape.last2 d0uble peace aje.





at br0ga peak. 





oh sebenarnya, kit0rg ade juga kutip sampah. dr puncak sampaila hampir2 ke kaki bukit. terpaksa benti kutip sbb sume 5 beg sampah dah penuh.

nak tau ape yg kitorg BERJAYA kutip???

*k0tak kfc
(kau, naik br0ga bawak kfc bagai. xberat ke?ade isi lagi. bile dah jd sampah, kau tinggal! ape la BIJAK sangat. sedangkan kau dah makan. mendenya jd ringan. ape kata kau bawak turun sekali.)
*b0t0l air
(bersepah2 0ke!)
*putung r0k0k ng k0tak r0k0k skali.
(dahla cemarkan udara ng asap yg kau hembus, lepas k0 sepah2 cmtu je.cmar persekitaran je.)
*segala macam pembungkus makanan

kalau bawak pg recycle sampah2 tu mmg bleh kaya.

taulah kau hebat, dpt naik br0ga smpai puncak. bile penat kau makan..lepas kau makan, kau campak je...
mencacatkan keindahan br0ga tu tau tak!

aku bukanlah nk berkira kutip smpah tu. aku enj0y je.  tak terasa penat masa turun..

tapi, kalau xdiingatkan, cuba bayangkan ape jadi kalau br0ga hill tu penuh dgn smpah sarap!!!

tak xcantik.

bau lagi..

jadi,

marilah sama2 jaga kebersihan walau di mana pun kita berada. =p



4 bunga-bunga cOmeL:

Tihara said... [reply to comment]

team yang ptut dicontohi ;)

Little Miss Curious said... [reply to comment]

semoga kita istiqomah menjaga alam sekitar. i.allah (^^)

love the world.

~atieput3~ said... [reply to comment]

@Tiharatq2.tp kawan2 sy yg laen, (yg lelaki2 kacak tu) yg dah byk kali. sy baru sekali.d0rg sll naek br0ga n kutip sampah. sy mmg s0lute ah kt d0rg.

~atieput3~ said... [reply to comment]

@Little Miss Curious amin...

p/s:hari tu bukan kit0rg je kutip smpah. ade lawatan budak2 sek0lah maxwell.d0rg pun buat pertandingan kutip sampah.. =p

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...