Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, November 2, 2010

Red Ribbon Under the Sea Contest win Fuji Underwater Camera now!!!


story 1
"ape jadi kalau tiba-tiba ade kes kejar-mengejar belakang aku ni?" aku bercakap sorang-sorang dalam hati. dengan keadaan aku sekarang-duduk atas baru besar,bawah ada air terjun, tepi ade hutan. punyalah banyak benda lain, itu yang aku fikirkan.


pada waktu yang sama jugak, aku tengah perhatikan kamera aku yang ada atas riba.(maklumlah aku tengah duduh bersila..)


zupp!! plop!...


what happened?


ok. aku ulang semula.


"ape jadi kalau tiba-tiba ade kes kejar-mengejar belakang aku ni?mesti bangun cepat sebab nak larikan diri n kamera p0n jatuh dalam air ."-cakap dalam hati.


memang jadi pun ok!huuu~ kamera aku terjatuh dalam air , sebab aku bangun dengan tiba-tiba. (walaupun xde sesi kejar-mengejar)


MyEm0.Comsedih!! huuu..bile cuci (maklumlah masa tu kamera pakai k0dak je) gmbar tu, merah jadiknya. kalaulah itu, FUJI UNDERWATER KAMERA....




story 2


mandi-manda at ulu yam..well.. aku ni pantang jumpa air.. sungai ke laut ke..layan~ masa kat ulu yam ni, kitorg siap main volleyball dalam air lagi.. bukan jadi beach volleyball dah..haha.. besides, bila dah main air, bukannye reti duduk diam kan.. mula lah-ko simbah, aku simbah ko-







yang paling bahaya... tau sape?


orang yang pegang kamera la..huhu...sian acap (tuan punya camera) siap bungkus2 cover lagi dengan plastik. xnak bagi kena air. dslr plak...


 aku?
 hai... dahla xde camera,nak pinjam 0rg punya, pastu kang ter'plup' dlm air...mmmmm~ abeslah... kalaulah ade FUJI UNDERWATER CAMERA...




Story 3
trip to langkawi..


aktiviti hari pertama. amacam? rasa cm nak pg pantai x?hihi
best gile ok!kena plak dengan minat aku yang suke amek gambar. (walaupun guna kamera org). best tau amek gambar...so sepanjang trip ke sana, aku dengan secara tak rasminya menjadi tuan punya camera ain, yg ke2.hihi..kalau kamera dia xde kat die,maksudnye?hmm.. sendiri paham la.. mesti ade kt aku...hihi.. tq ain.mmmuuah!


ape yg menariknya, kitorg pergi pulau dayang bunting, celup kaki dalam kolam ikan keli, eagle feeding, n snorkeling.








dua-dua gambar di atas, aku yang jadi tukang amek.hihi.. guna camera dslr ash.(3rd pic, left). camera ain (2nd pic, left), ditinggalkan saja beristirehat kt bilik. aku plak sperti biasa, takut r nak bawak..huuu~


ok, it's me.hihi..
nilah kolam ikan keli tu.geli seyh!

close up sket.. 

geli gile!lame jugaklah aku dok berdiri memikirkaan wajar ke x aku masukkan kaki dalam kolam tu. awal2 tu menjerit2 la jugak aku ni. penggeli la katakan...


tapi kan...


waktu ni, aku teringin sangat nk amek gmbr ikan2 tu dari dalam kolam..mesti cantik.huu~ tp xkan la aku nk terjun ng DSLR ash plak...huuu... kalaulah ade FUJI ANDERWATER CAMERA...


lepas abeh menggeli2 ng ikan keli, kemudian kitorang naek bot n benti kt tengah laut tu, then bagi helang makan.. aku xsure la abang bot tu bagi daging ayam ke ikan.. tp memang banyaklah helang kt situ.. (kata langkawi, kalau kuching, byk kucing la kot =p)


ni jelah gambar yg aku sempat snap.guna camera siapa ye...?mmm.. wait a minute!camera ain la.. she brought it but during eagle feeding baru die keluarkan camera dia tu.. mungkin masa ni rasa secure sket kot.hihi..


lepas eagle feeding, barulah pg snorkeling. dalam dok tak reti berenang ni, tp terhegeh2 jugak nk snorkeling. nasib baek ade safety jacket. kalau xde, alamatnya...mmm~


guess what?
we've found gamat! ash yang jumpa, then dia n sorang lagi member kitorg pun pg tangkap gamat tu bawak naek ke darat.maklumlah, ramai yang x pernah tengok gamat secara life.(termasuk aku!) minyak gamat pernahlah. bersepah2 kat umah.hihi


ni la cik gamat tu..besar ok! n sgt lembik! n geli!ergh.... mcam2 budak2 ni buat kt gamat tu..tp it still the same..btw, it produced some white liquid bile rasa terancam..n fyi, cecair tu mcam gam n susah nak tanggal if kena baju ke kulit tah.. xingt..
boon dan gamat.


nilah orgnye yg amek gamat bersame2 ash.


femes cik gamat ni sekejap.haha
aku ade kat tengah2 laut (tengah la sgt!), masa dorg ni amek gamat. ushar jelah guna goggle tu..nak selam, dah tentu2 nk kena bukak safety jacket.kalau x, tak tenggelam. tp kalau aku bukak safety jacket tu kang, tak timbul2 plak aku.hhuhu..


yang ruginya masa tu, xdapt amek gambar... xkn nk angkut dslr ash tu or camera ain.. alamatnya ..gone foreverla~ kalau lah ade FUJI UNDERWATER CAMERA...


kesimpulannya....aku nak sangat camera tu.. ni baru sket...kalau ade camera tu leh pg hiking ke jungle treking ke tanpa resah gundah gulana.. hujan turun ke, terjatuh dalam lopak ke, xde hal lah! 


well.. i love challenges! =p and i love fuji underwater camera. MyEm0.Com

kena sangatlah cik RRB buat contest ni..bestnye kalau dapat FUJI UNDERWATER CAMERA  tu...bleh p snorkeling kt pulau redang plak.. org cakap sana best.. dalam negara dahla..luar negara tak mampu lgi..hihi


peace!

5 bunga-bunga cOmeL:

Ms and Mr Red Ribbon said... [reply to comment]

bestnyer jenjalan ramai2 tangkap gamat lak tu... hehe...
thanks dah join yer darling :)

ATIE said... [reply to comment]

hihi...orait..harap2 murah rezeki..

cikpuanhady said... [reply to comment]

waahh..menarikss..good luck atie..

bulatkocik said... [reply to comment]

haa..boleh menang nie..cam2 gmbar yang ada..;)

ATIE said... [reply to comment]

@haszuraidah

hihi..tq

@bulatkocik.
tulah..harap2 ade rezeki... ayik x bertuah je,..=p

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...