Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, November 23, 2010

isu langkah bendul...


isu langkah bendul


kaki sape tah aku jumpa kt google image.
sape tak tau apa langkah bendul ni? langkah bendul ni bile yang adik kahwin dulu daripada abang atau kakaknya.sebab panggil langkah bendul? hah, k0rg pk lah sendiri.


baru2 ni sepupu aku kawen. perempuan. anak b0ngsu pak l0ng aku, um0r 22 tahun... mmmm...rumah  d0rg jaraknya lebih kurang 50-100m. hai.. kalau jenguk kut tingkap tu terus nmpaklah umah pakl0ng aku. perasaan aku? xde la rasa pape sangt. die pun dah xbelaja. jd0h dah sampai. kawen. abeh cerita..


TAPI...


pada  petang yg hening tu, (hari kenduri kawen sepupu aku)
lokasi:ruang tamu rumah aku.


adik: lawa jugak kaler hitam putih. 
mak aku ada menyampuk. tp aku tak ingt apa. mcam tya2 adik aku nak kaler ape la.
adik:tanyalah kak ti, nak buat kaler apa. (sbb xnak sama ng aku la)
kakak aku: nanti hg buat kaler biru putih la. (merujuk pada adik aku)
aku: mana bleh biru aku punya!(kata aku setelah menjadi pendengar setia)


haa... tau kakak aku jawab apa? "gatai!"
sentap den!


hmm.... kecik hati aku tau..huhu.. ni dah lebih!! sape adik?sape kakak ni? yg dia d0k ckap ng adik aku tu, xgatai plak.apa yang gatai xtaulah. macam la dulu dia xdak impian nak kaler apa masa kawen? lagipun bukannya umur aku ni  baru 13 tahun. tapi dah 23.huu..kakak aku yg tgh kawen masa 24 tahun.


agaknya nilah perasaannya 0rg2 yang dilangkah bendul?huuu... tah2 abang aku pun macam tu dulu..


ni baru BAKAL, belum kena langkah lagi.huhu..org2 kt kampung, biasalah... nanti mulalah nak tanya banyak.. tapi xmustahil. ntah2 dengan fizikal aku yg agak kecik dr adik aku tu, 0rg xperasan pun yg adik sebenarnya kawen dulu (melainkan yg kenal la).huhuhuh..


secara p0sitifnya, j0doh ditangan ALLAH. andai kata adik kawen dulu. aku sket pun xkisah.langkah bendul ja. bukannya sakit pun. tp t0l0ng jangan menafikan title aku sbg kakak pada adik aku tu...huu..kecik ati den tau!

5 bunga-bunga cOmeL:

hannan nazri said... [reply to comment]

tina dear, dun worry too much pasal langkah bendul neh...
haha...
meh kita isi masa muda kta dgn perkara2 yg membawa kejayaan dlu skang neh...
*wah..smengat la pulok*

n 1 more thing....jgn kecik2 ati lagi...hehe... cheer!!

-ain- said... [reply to comment]

hihihi..maknanya k.tina nmpk mude tu... positive..hehehhe

tol la k.tina... 23 da kan... nk kawen nnti jgn lupe jempot tau... :)

~terataibungaindah~ said... [reply to comment]

@kak hannah
-hahah..da cheer da..untuk lebih p0sitif lagi akak tina tu sebenarnya mksudkan yg tina ni masih blja lg k0t. s0 jgn gatai2 la nk pk pasal tu dlu.hahaha

n mmg nk kumpul perkara2 yg membawa kejayaan ni.hihi


@ain
-mmg muda.hihi..

-m3- said... [reply to comment]

kalo kawen sblm abg x dikira lgkh bendul kan kak? ade org ckp gitu...sbb laki kawen lambat x pe, hehe...

doa dipermudahkan jodoh yg baik...=)

~terataibungaindah~ said... [reply to comment]

@-m3-haha..rasanye kalau adik yg kawen dulu, namanye langkah bendul.xkire la abg ke kakak. tp mybe sbb laki kawen lmbt xksah, jd macam xnmpakla sgt istilah langkah bendul tu.haha.. ntahlah alin.

nway tq.sem0ga same2 dpt j0d0h yg baik.=)

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...