Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, March 24, 2009

i'm going crazy...


Ya allah...

andai saat ini aku bisa terus berdiri mengecapi apa yang patut aku kecapi, alangkah bagusnya...

andai saat ini aku bisa tersenyum bila air mata tak tertahan lagi hendak melihat dunia di luar mata, alangkah bagusnya...

andai saat ini, aku bisa melupakan apa yang terjadi, dan terus bangkit mengejar cita-cita, alangkah bagusnya...

andai saat ini, aku bisa menerima apa sahaja yang terjadi dlm hidup, walau menangis air mata darah sekalipun, aku tetap kuat, alangkah bagusnya...

andai saat ini, walau seribu kejutan menyakitkan yang dtg, aku bisa tetap utuh berdiri, alangkah bagusnya....

aku berusaha... aku bangkit dr kesilapan pertama dan kedua. namun bila kali ketiga, aku masih lagi gagal...perasaan aku dtg bertimpa-timpa.. tak dpt kuluah dgn kata...

ade org ckp, ujian dtg berpakej. mungkin pakej ini yang sedang aku hadapi sekarang. aku terlalu memikirkan perasaan org, aku terlalu memikirkan hati orang, aku terlalu memikirkan tentang orang, sampai aku sendiri tidak punya masa memikirkan hal aku, membaiki salah aku, sedangkan orang-orang yang aku fikirkan tiada pape masalh pun, siap bergelak ketawa lagi..siap berdrama lagi belakang aku...

aku tertanya2...apalah salah aku...

apa salah aku....

dan sesuatu bermain di mindaku...mungkin kerana itu, aku diuji begini... hukuman yang harus aku tempuhi seiring dgn salah yang aku pernah buat...

sekali aku rsa dikhianati...
sekali aku rsa terhina...
sekali aku rasa nak tergelak...
banyak benar jenis manusia kt mka bumi ini...

bersabarlah tina...jgn givup. ade lg 3 minggu nk catch up before final exam...jadikan ini teladan untuk kau maju ke hadapan....***ayat power padahal aku down nk mampos skrg...huhuhuhu...

'oh mama...sy mahu kawen...kawen dgn siapa..dgn siapa sahaja...
oh mama.. sy mahu pulang...pulang ke rumah mama.. makan mee kuah sedap...'

err... belum nk kawen ye.. teringt lagu tu..

kawan2 doakan kejayaan aku..

5 bunga-bunga cOmeL:

miss hannan said... [reply to comment]

dear..npe ni....
sure awk penah dgr tentang ni : "Allah takkan membebani seseorang itu dgn beban yg tak tertanggung olehnya"

so, ape terjadi kt kita sbnrnye dah ikut perkadaran kemampuan kta utk tanggung bebanan tu.DIA tak akan uji seseorang dgn bebanan yg tak terpikul olehnya.

things like this make us stronger n be a better person.

i know we can simply say it but the one yg tanggung la yg menderita.
believe me, akak penah rasa.

cheer up back dik. n jgn lupa dgr lagu rahmat ujian-ulang bebanyak kali~

~teratai bunga indah~ said... [reply to comment]

thanx sis...

i will be remember that always..

Mohamad Hilman bin Nordin said... [reply to comment]

weh. fighto~dayo!

ezudyne said... [reply to comment]

ingat lah pasal perumpaan ( pi jmpe doktor n amik ubat yg ko kasi aku ari tu )..hehehe..its work..

~teratai bunga indah~ said... [reply to comment]

hilman:tq

din:tq jugak...bguslah kalo cmtu

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...