Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Monday, July 18, 2011

betul ke lelaki akan berhenti merokok SELEPAS kahwin??


assalamualaikum...


sminggu aku diuji dgn demam yang akhirnya kebah juga. alhamdulillah... syukur kerana masih diberi nikmat kesihatan yang tiada tolok bandingannya ini...


**terseksa nk kena telan antibiotik yang dah macam capsul dalam dragon ball tu..haish...


 best tak tajuk aku letak??hehe... tu sume dtg, msa bagun awal pagi tadi. 


betul ke lelaki akan berhenti merokok lepas dah kawen????


pengalaman sendiri??? 


betul diri sendiri memang tak dela. since aku pun belum mendirikan rumah tangga. tp dr org sekeliling, paling dkt dgn aku, apa yang aku boleh cakap: MEMANG TAK BETOL!huhu


abang aku dah bape taun kawen, xbenti jugak die merokok.. abg ipar aku pun same...tp disebabkan mulut becok aku nila (kot) dorg takkan hisap rokok dlm rumah.. nt mulalah mulut ni berbunyi2...bile hidung aku dpt detect je bau, terus je dpt signal-SILA KELUAR.


hahhaa.. aku mmg laser r bila berkaitan ng asap rokok ni... kalau nk jaga hati pun, tutup hidup. tp err...terang-terangan...(tu kira jaga hati ke tu?hahaha) 
  • Tar (bahan untuk membuat jalan raya)
  • Ammonia (bahan dalam pencuci lantai)
  • Napthylamine (ubat gegat)
  • Arsenik (racun anai-anai)
  • Nicotine (bahan yang boleh mendatangkan ketagihan)
  • Kadmium (terdapat dalam bateri)
  • DDT (Ubat nyamuk)
  • Formaldehyde (untuk mengawet mayat)
  • Butane (gas yang boleh membunuh)
  • Methanol (Bahan pembakar untuk roket)
  • Hydrogen cyanide (racun)
  • Toluene (bahan pelarut)
  • Carbon Monoxide (gas beracun)

(sebahagian drpd mende di atas, bleh dpt dlam makmal kimia yg aku dok lepak sekarang ni...err..)


agaknye kan, apa yg best nye hisap rokok tu?
-heaven?(tipu r.syurga tu tak terjangkau dek akal kita.)
-leh kaya?(menghabiskan duit ade r)
-kepuasan?(puas ke bile kena kanser?)


oke. aku malas nk menambah lagi. mesti akan dikondem oleh perokok2 di luar sana..hehehe


aku tau. niat korg nk benti tu ade... tp selagi xde usaha tuk berhenti, niat akan tinggal sekadar niat.. so aku doakan korg, semua lelaki2 kt dunia ni yang merokok (terutamanya muslim),oh, perempuah apatah lagi, supaya korang dpat berhenti merokok secepat mungkin...hehe


sape yg dah berjaya berhenti,tahniah!!!! korang mmg sayang diri korang dan orang2 disekeliling korg...


peace, no war.


p/s:ni pengalaman kecik aku je... jd yg berjaya berhenti, bguslah...heee

5 bunga-bunga cOmeL:

Anna said... [reply to comment]

TAK BETUL.tu tipu belaka.jangan percaya.hehehehe...lepas kahwin ckp nk berenti,pastu cakap kalo wife preggy nk brenti,pastu ckp plak lepas dpt bby nak berenti,pastu...pastu...sampai bila2 tak berenti2.sampai LUP.hehehe.

Mohd Firdaus said... [reply to comment]

semua ni betul..hahaha

ATIE said... [reply to comment]

husna:jgn mudah terpedaya.haha

m.firdaus:hisap rokok ke tak???

Unknown said... [reply to comment]

Nasib baiklah aku tak merokok... yeahhh.. aku bangga..!!!

ATIE said... [reply to comment]

bgus2..

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...