Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Sunday, July 10, 2011

#5 LK_ loghat


loghat
(haa.. selain maksudnya cara percakap @ slanga, loghat ni pun ade maksud lain)

maksud: 
tak toghah duduk la. macam tak senang duduk la. buat apa pun serba tak kena je. macam ayam berak kapur ke..
cemas.

contoh ayat:
loghat la hang ni!
(maksudnye macam yg di ataslah)

katakanlah kita kt hospital. tgh tgu adik dlam icu. sebab risau sgt, kita asyik pi mai pi mai (ulang alik) depan icu tu. tu dikira sbg loghat la tu. xreti duk diam2..


2 bunga-bunga cOmeL:

-m3- said... [reply to comment]

x same ngan byk kerenah/cekadak eh kak?

mcm lorat la ko ni..aka cerewet

~atieput3~ said... [reply to comment]

haa..bleh jugak tu...hehe

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...