Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Thursday, August 19, 2010

intergrate cos(x)


salam. (smbil senyum sampai ke telinga )

hehe... kenapa?

td aku ade test.test for applied differential equation. bleh buat. sbb tu yg senyum smpai telinga tu.hhaha

tp yg jd kelam kabutnya, pg td bfre pg test tu, aku hafal la basic intergration formulas yg aku salin dr adec.(um student portal ). tiba2 aku notice formula ni:

intergration cos (x)= -sin (x) + c

aku dah konpius da. aku tgk plak yg intergrate sin(x)= cos (x) +c...

hmmm..sepatutnya -ve sign tu  terbalik. sbb dari kecik2 aku hafal differentiate cos(x)= -sin (x) so yg lain tu the other way round la..

huhu... aku bukak tutorial. mybe aku wt salah kot. ni kire aku nk cek balik la. tp kelam kabut punye pasal n masa pun dah x mengizinkan, mane la nk jumpa kan..

solutionnya, aku bukak la adec tu balik. dlm masa yg same aku bukak website ni. (hah! sgt membantu aku yg dah bungkus bawak balik sume buku da.)

sbb aku risaula kan. dah la nk test. pastu tiba2 aku nk tukar ideologi intergrate aku tu-yg dah bertahun2 bertapa dlm kepala aku ni.

bile dah cek2 , rupa2nye aku salah salin...


pengajarannye: sila salin info betul2.hihi..

so tentang website ni. wolframAlpha. korg bleh la nk intergrate, nk differentiate. nk cri solution untuk bernoulli ke homogenoue equation ke.. yg pntg korg kena reti bg arahan la. meh aku bg contoh lg.


ade byk lg. tp aku pun blom smpat explore sume.baru mlm td je aku godek2 website ni. ade jugak subjek lain.korg pandai2 la cri.harap2 website ni dpt membantu korg terutama yg masih lg belajar. hihi..

tq pada puan mariam. lec aku yg ajar subjek ni.beliau la yg kasi,hihi..

tu je.. slmat mencuba..

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...