Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, March 23, 2010

.tidur dan mimpi.


2nd entry untuk hari ini...
ini karangan puitis ciptaan aku yang tiba2 muncul dlm kepala masa aku 0dw balik dr kelas td...

sudah lama aku terlelap...
terlena dalam sebuah mimpi yang panjang...
kusangka mimpi itu indah...
kadang2 ia menjadi igauan ngeri...
aku terjaga lalu aku menangis...
kemudian aku tetap tidur semula....

sampai bila aku harus dibuai mimpi?
sampai bila aku harus mengikut cerita indah dan fantasi rekaan aku sendiri...
bila aku akan terjaga??
atau bila mata ini akan terus memandang pada yang pasti....
sudah lama aku terlena...

huu..xtaula ape mende nye ni...xdela puitis mana pun.. td masa aku balik, ayat dlm kepala lain, masa nk taip ni lain plak..hahaha
dah lame xbuat mende2 cni kan..dlu dlm diari aku bersepah2...

0klah...wal0pun aku maen buat je, tp sbenarnya mmg ade makna yg aku cuba sampai kan..tp xtaula berjaya 0r x..hee

btw have a nice day guys....
thanx for stoping by and read  my blog..

5 bunga-bunga cOmeL:

~nazma said... [reply to comment]

percubaan yang bagus..

seseorang pernah berpesan to me, jangan bazirkan terlalu banyak perkataan dalam puisi..

teruskan berpuisi.. huhu

akuLinux said... [reply to comment]

permulaan yang bagus..
teruskan jer

-hazen said... [reply to comment]

baru-baru ke?

aku suka lah sape minat2 sastera nih.

keep it up okey!

mesintaip said... [reply to comment]

Benar kata Nazma tu, pemilihan diksi yang tepat mampu menjadikan sesebuah puisi (sajak) itu ringkas, padat dan bermakna...

~terataibungaindah~ said... [reply to comment]

tq2. tp ni siyes sje suke2 jer... x berniat nk pg lebih jauh pun..hee

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...