Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Thursday, March 18, 2010

.kkaa 13.



salam

0k. 

bl0g ni berubah lagi..
tiba2 aku rasa xberkenan dgn bl0g yg baru aku tukar bf0re dis. nseb bek sbelum tukar baru aku d0wnl0ad dlu full template yg fl0wer ni. tp len plak jdnye sbb bile nk upl0ad yg fl0wer ni, aku keep widget yg lame. effectnye, tgklah bl0g aku skrg... n aku xreti nk adjust..huuuu (sedey!) lg satu fkt0r aku tukar ke bentuk asal ni sbb lay0ut yg lame tu, iklan nuufy sekali pun xkuar kt page.. p0bem tul la.huhu.. nk tukar yg baru terus, aku malas nk mencari2.hee.. tp huduh2 ni pun, die cakap "xpelah, yg penting isi." hehehehe..hmmm... baru smgt nk update. =p

well... kepenatan fizikal n mental 3 hari yang hari tu telah menyebabkan aku berada dlm 'recharging' m0de selama dah beberapa hari dan dlm masa yg same menyebabkan aku dah beberapa hari x turun v0lley, dah beberapa hari x update bl0g n dah beberapa hari tak melawat adik2 aku bermain k0mpang..huuu

jadi hari ni mungkin sgalanya akan kembali ke bentuk asal selepas beberapa hari (sekali lg) asyik memerap dalm bilik..

haaa... kali ni entry aku akan menjadi sgt panjg..aku bel0m masuk isi pun dah pnjg.ish2...

xpelah... disebabkan aku masih bl0m mendapt gmbar, jd aku cerita yg recent punya je. =p (sebenarnye nk cte kkaa 4 generasi)

0ke. ape itu KKAA??

KKAA is Kem Kecemerlangan Akademik & Akhlak.. 
setelah bertahun2 menghadapi masalah yg hmpir same setiap kali berhadapan ng admin, tp akhirnya pr0jek ni berjaya jugak dilaksanakan buat yang  ke13 kalinya..terpaksa menahan telinga, menahan marah dan segala yg sewaktu dgnnya.. hai..bersabar jelah...

tahun ni, aku bertindak sbg fasi. (buat ke3 kalinye sbg ahli kkaa)
aku masih ingt dlu, aku g interbiu ni sbb aku minat giler jadi fasi. pastu bile dpt j0in kkaa ni tiba2 dpt sbg ahli ttk plak. mmg frust giler.. tp at last masa nk 0n pr0ject, tiba2 kak sha, ketua fasi masa tu tarik aku untuk jd fasi.aku ade partner, tp partner aku x muncul2 sampailah abes pr0jek. s0 dat was my first exprience handle gr0up al0ne. (nk cte byk2 aku cte next p0st). aku lah 0rg plg ser0n0k masa tu.hee..  sepatutnya

jadi tahun ni, aku masih lagi berse0rangan. kepenatan n kesusahan tu berlipat kali ganda masa aku first year dlu. bile da s0rg2 ni, everytime pun kena cpt. yela, xleh tglkan grup tanpa fasi. s0 yg partner leh r neg0, salah s0rg kena dtg tepat pada masanye.tp selalunya sblum ldk ade KRR (kumpul ramai2). jadi masa nilah aku akan ke mana2 yg perlu-t0ilet dan sebagainya sebelum masuk ldk nt. tp actually every time makn pun aku kena tglkan grup aku tanpa d0rg sedar (sedar k0t mybe). sepatutnya fasi kena r bersama adik2 berjalan ke tempat mkn.. tp disbbnye aku terangkat tgn untuk jadi fasi yang jaga tempat mkn. s0 every few mins bf0re mkn kit0rg (aku aidi, khairun n 2  lg)akan bergegas ke tempat mkn tlg bir0 mknan. masa aku nk jadi bir0 makanan fasi, aku xtau lg yg aku akan bergerak secara solo. tp alhamdulillah, everything went sm00thly.. best sbenarnye jga bir0 mknan ni.hahahahaha..(best ade mkna. 0h, ini smpingan jer.=p

yeay!first day 0f KKAA aku lalui dgn perasaan stress! di asak 0leh pelbagai pihak. dan aku yang menjadi 0rg tgh mjadi tertekan dan tak tau pd sape aku nk mengadu..sampaikan aku buat keputusan 'dis is my last kem'.. mujurlah lepas tu semuanye berjalan ng lncar..n thanx to him f0r supp0rting me.. =p  dan pada wawa dan yati juga.

bercerita ttg grup aku ni. namanye KUDA LAUT. lupa plak. tema kkaa kali ni envir0nment. kuda laut ni aku pilih sbb gmbar die c0mei!hahaha...skrg p0n aku masih simpan lg serpihan (serpihan?) gmbar yg adik2 ni guna untuk wt ice breaking dlu..

ade 8 0rg adik2 c0mei yg sgt menguji ketahanan fizikal dan mental aku. 8 0rg bersamaan 8 jenis perangai... sepanjang aku jd fasi, ni r k0t paling t0ugh sekali.. die punye active tu lain. die punye pasif tu mcm lain plak. die punye perangai tu dah berlainan ng anak2 zaman2 3 4 tahun dlu..ish2...

dr sesi taaruf lg (LDK pertama dgn adik2) kesabaran aku dah teruji. tp cm biasalah. ujian tu kan satu cabaran. ewah!haha... 

dipendekkan cite, klimaks nye pd masa lawatan petr0sains hari tu..err... ni klimaks tahap kesabaran aku. bukan klimaks kem ni.hahaha (aku rasa aku leh apply jd kem k0m r... =p)

xbaik la kan aku nak cte byk2 pasal adik2 aku dlm bl0g ni.. rahsia2 d0rg, rahsia aku...hee

tapi ape yang b0leh aku katakan, pengalaman aku selama 2 3 tahun bergelumang ng fasi membuatkan aku jd hati keras sket. maksud aku, kal0 pape yg berkaitan ng nnges2 ni, aku lah di antara 0rg2 awal yg menagis. (masa zaman2 1st 2nd year dlu r) tp sekarang, hati dah kental sket..byk dah belajar..umur pun dah tua..jadi masa salam perpisahan, aku berjaya menahan air mata aku dr tumpah smsa berpelukan ng adik2 perempuan sampailah....

sampailah....ade sorang adik ni peluk aku, n then cium pipi aku....
masa tu, air mata aku ni tergedik2 nk kuar.. die mmg sah2 la tgh nges.. aku ni lagi la.. dah lame k0t aku tahan.. jadi ptg tu berjujuranlah air mata aku seketika.. sayu gile k0t... tmbh2 lgi bile teringtkan kisah die spjg kem ni..huuu.... 

aku d0akan sem0ga semua adik2 yg dtg masa kem hari tu berjaya dlm hidup masing2 tak kira lah ape jua yang d0rg buat...aminnn..

s0 dats it ab0ut kkaa 13. yang lain2 tu simpan  kt sni. (smbil merujuk ke dlm hati aku).. err,, lupa plak. ni kem untuk anak2 yatim... sbb tu sentimental value die laen sket... =p 

anyway,tahniah pada yati n sume barisan kkaa. fasi + adh0cs. everyb0dy have d0ne a good j0b! yes! but f0r next year there's still g0t things to improve on..

btw, jgn serik nak j0in kkaa... dah 13 tahun dah bertapak kt 2nd ni. aku harap masih ade kkaa yg ke 14 dan seterusnya.. dan aku harap  jugak masih ade 0rg yang akan mempertahankan kkaa wal0pun ade yg sedang cuba menjatuhkannya!!!! (sgt jaat! huuuuu)

all the best f0r the next  kkaa..=)

adi0s!

p/s:berjaya melalui hari2 yg malas nk ke kelas dgn jayanye... (berjaya ke??? err..tolak faktor2 kesihatan..) 
p/p/s:masih lagi belum buat keputusan same ade nk ikut geng2 v0lley g ber0ga atau pun tidak..erkk. tiba2 ade 3 mende nk kedah submit next week + 1 test.

2 bunga-bunga cOmeL:

aidy said... [reply to comment]

waa.... kkaa terakhir kiter kot tina....

aku setuju yg kkaa ni byk giler cabaran n dugaan nyer.... nyawa2 ikan aku dibuatnyer......hahahaha....

tp yg best nyer kkaa ni byk mengajar aku.... walaupon dah byk kali jadi fasi.... aku rasa mcm 1st time plak jdi fasi bile hadapi cabaran baru ni.....

kkaa ni gak buat aku rasa down n hampir jatuh hohohoho.... nasib baik ada sedikit smgt yg ko beri mlm tu..... neway thanx.....

lg satu trima kasih tolong aku menulis surat puitis malam tu hahahaaha..... nasib baik fasi lain tak baca surat tu kan..... klu tak..... hbs sume menangis sebab gelak gagagagaga

ATIE said... [reply to comment]

hee... kelaka la bile ingt k0 wt surat tu..xsangka plak k0 akan ikut idea aku kan.. hahaha

aku ade simpan gmbar tu kan.. bukti2!hahaha

agak tercabar la jugak. dgn xpasal2 aku pun dah jadi tukang jahit n tukang marah sekali...=p

well..mmg ni pengalaman plg indah la..bgus jugak..kal0 asyik same je, graf hidup kte xde menariknye... =p

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...