Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Sunday, February 15, 2009

.... baik punya...


orang kata ckp siang pandang2, jgn malam dengar2?.. hah.. amik kamu!! ckp xnk pandang x nk dgr dulu.. sekali, bahnnya ade kat belakang.huhu..

rasa bersalah gile la aku.. baik punya la bercerita sakan.. gelak x ingt dunia...memang xleh blah la.. sekali aku plak yang kena jeling...

pengajaran yang aku dapat hari ni, jgn mengumpatla weh!!!huhu... aku menasihati diri aku yang serba kekurangan ni..aku ni bukannya suka gosip+ngumpat2 ni.. cuma malam td, jumpa ng senior2 lama.. bercerita sakanlah..heheh...

tp aku teringat dulu ustazah ke cikgu aku ke sape tah, tp orang berilmu la.. beliau berpesan kepada aku, kita pun kena jaga diri jangan biar orang mengumpat kita.. sedikit sebanyak, dptla kan bahagian kita tu bila orang bercakap2 tentangnya.. wallahualam...

kepada yang aku termengumpat td... mintak ampunla.. huhu.. walaopun aku rasa die tak bacal akot kn blog aku.. tapi aku rasa, kalo die xdgr aku ngumpat pon, mesti die dgr org lain yg ngumpat.. coz ape yang die wt memang xdpt disangkal2 lagi slahnnya n menimbulkan controversi...dan pada siapa2 je yang penah terasa ng aku .. mintak ampun...huhu..

aku cite seperti biasa, bukan nk aibkan diri.. tapi sebagai pengajaran untuk aku (sbb sehari bukan sekali je aku baca blog aku ni..berkali2..jd berkali2 jugakla mende ni aku baca n mengingatkan aku tentangnya )dan sahabat2 sekalian...
ngumpat kwan sama cm makan daging dorg kt akhirat nt..wuwuw... wallahualam..
kesimpulannya.. jgnla kita ngumpat...

1 bunga-bunga cOmeL:

miss hannan said... [reply to comment]

ayot....da kantoi.....
huhu..

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...