Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Sunday, January 11, 2009

:: inDAhnya PAgi INI ::


pagi yang indah...
byk mende yg aku fikirkan... bukanla byk.. tp aku suka berfikir mencari sebab musabab pada sesuatu...hee.. best...pastu tanya soalan pada orang walau kadang2 tu soalan yang aku tanya boleh dikatogerikan sebagai soalan bodoh ataupun soalan yang xperlu pon ditanya...

contohnya...
"apa tu?" soalku sambil menunjuk kapal terbang air asia(warna merah) yang sedang terbang di udara.. apa lagi. kena bantai gelak lah dek jimi dan lain2...
sebenarnya time tu kitorg odw nak ke bagan lalang. lalu lak area2 klia.. ntah macam mana aku ternampak la satu bende ni kat udara. aku pun fikir. benda apa? kalo kapal terbang, kenapa terbang rendah?kenapa warna merah(sebab air asia)? memang soalan2 aku tu agak x bape bijak la untuk ditanya. tapi tulah yang bermain difikiran aku time tu..

kalo nampak sumthing plak, mesti aku akan tnya 'kenapa macam ni?kenapa x macam tu?" kadang2 tu orang pon xlarat nk menjawab soalan aku..haha.. tp aku tak kisah pon. best gak dgr idea org merepek menjawab soalan aku. ade sorg member aku ni, kalo die penat nk menjawab, last2 die senyum je. tapi senyum dia tu lain skit.. (kalo boleh aku nk letak senyum tu dlm entry ni ) dan maksud snyum tu adalah " cipan..cipan... baik ko jangan tanya!!" hahaha...

akhir2 ni, aku rasa penat betul asyik menjaga hati orang... pastu org tu sakitkan je hati aku.. apa aku nak buat? ke perasaan aku je yang dia sakitkan hati aku? last2 kesimpulan yang aku buat, jaga hati sendiri n hati2 orang yg jaga hati kita.. habis, nk jaga hati semua orang memang payahla kan. pastu dah tolong jga hati die, die sedap2 je sakitkan hati kite??? haih... panas tol aku...

dan aku rasa sekarang ni..biarla aku menjadi diri aku yang berterus terang ni.. tiba2 je aku dgn senangnye mengexpresskan (mengexpresskan???) perasaan x puas hati dan marah... aku hot tempered ke?? sejak mende tu jadi dlm hidup aku, aku sedkit berubah dan jadi mcm sekrg.. tp aku harap aku x menyakitkan hati sape2 secara sengaja...minta maaf...

aku harus pergi sekarang....
ade tugas sedang menanti...
salam

2 bunga-bunga cOmeL:

Anonymous said... [reply to comment]

hmmm...
nape lately ni sume org ad masalah nak jage ati org ni...
including myself.. hahha...
kite xleh nak puaskan ati suma org bebeh....
best gak eh kak tina leh wat mcm tu.... wlwpun bunyi mcm kejam kit.. hohoho... sye pnah try.. tp last2 rasa bersalah... hahahhaahhaha

Anonymous said... [reply to comment]

gile awal update blog...
care for ownself first...
kalo berbaloi jaga hati orang tu, teruskan...
sesungguhnya bersabar itu lebih baik...
=)

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...