Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Thursday, June 3, 2010

putus cinta.bace ni.


salam..


entry yg ke 300.. yeay!


time kasih di atas nasihat kamu-kamu supaya sy jgn berhenti menulis bl0g... dan sy rsa sy pun xmampu nk berpisah dgn bl0g ini... =))


entry kali ni sya tujukan khas untuk sume kawan2 saya, pembca2 bl0g saya yang pernah putus cinta, cinta x kesampaian..dan ape2 jelah yg sewaktu dgnnya..


**err...kalau k0rg nk ngis, ngis msa dgr lagu ni je. pastu k0rg m0ve 0n 0k! =p




Lirik Lagu Hijau Daun – Suara (Ku Berharap)

di sini aku masih sendiri

merenungi hari-hari sepi

aku tanpamu, masih tanpamu


bila esok hari datang lagi

ku coba hadapi semua ini

meski tanpamu oooh meski tanpamu



bila aku dapat bintang yang berpijar

mentari yang tenang bersamaku disini

ku dapat tertawa menangis merenung

di tempat ini aku bertahan


reff:

suara dengarkanlah aku

apa kabarnya pujaan hatiku

aku di sini menunggunya

masih berharap di dalam hatinya



suara dengarkanlah aku

apakah aku slalu dihatinya

aku di sini menunggunya

masih berharap di dalam hatinya



kalau ku masih tetap disini

ku lewati semua yang terjadi

aku menunggumu, aku menunggu



reff2:

suara dengarkanlah aku

apa kabarnya pujaan hatiku

aku di sini menunggunya

masih berharap di dalam hatinya



suara dengarkanlah aku

apakah aku ada dihatinya

aku di sini menunggunya

masih berharap di dalam hatinya

repeat reff
suara dengarkanlah aku

yess!bile dgr lagu ni, sedey je bunyi nye! lirik die pun sedih. xcaye? bace la..dgr la..hayatilah...

lirik ini se0lah2 isi hati aku selaku manusia yang pernah sakit sbb syang yang sementara...(err... sume pun betul.. cuma skrg, aku dah x berharap lagi... aku redha dan aku serahkan sumenye pada ALLAH.)

tAPI... ya.. aku ada tapi..

ckup lah aku melayan perasaan sedih ni.. aku xnk menangis lagi.. mmg kenangan itu indah.. xmungkin aku dpt lupakan... dan skrg, aku xmenangis lagi!

ade se0rang adik aku, die x kasi aku dgr lagu ni.. (padahal die la yg kasi aku memula) haha.. die kata, "akak jgn dgr la. buat sedih je!"

aku ckp kt die, "xde mendelah.."

ye.. sebulan yg lalu, mungkin aku menangis teresak2 dengar lagu ni..mmg sedih..baru lagi plak tu kan..tp skrg, aku senyum je dgr lagu ni..

 aku harap k0rg pun kuat..buat ape kte nk sedih lame2 kan.. byk lagi mende besar yg berlaku kt dunia ni, byk lagi mende yg perlu k0rg pk.. stdy, keje,family..

berhenti menyakiti hati k0rg dgn mengingati s0mething yg bleh buat k0rg sedih.. aku percaya, bayk lagi mende happy yang jadi hidup k0rg...kenapa xnk ingt yg tu? =)

mmg! senang je nk ckp (0r taip mcm dlm entry aku ni), tp aku nak k0rg tau, bukan k0rg je yang rasa sakit ditinggalkan atau terpaksa meninggalkan..

berhenti merintih... berhenti meny0al "kenapa ujian ni xditurunkan pda 0rg lain"..

hakikatnya, aku pun merasa seperti mna k0rg rasa... 0rg lain rsa seperti mana aku rasa..

dunia ni besar.. sehari, bape psangan manusia putus cinta.. berapa psgn kawen yg bercerai.. jd jgnla la k0rg ingt k0rg je yg menghadapi mende ni...

sll la ingt Allah bila k0rg rsa sedih, rsa al0ne...err..bukan lah maksud aku ingt Allah bila sedih je..lagi bagus, bila setiap masa kita ingt Allah, sbb kita xkan smpat ingt mende2 yg sedihkan kita kn?

 sll la berd0a sm0ga kita dipertemukan dgn pasangan yang terbaek untuk kita. jika kamu masih tetap sygkn dia, berdoalah sem0ga suatu hari nt kamu dipertemukan semula...

kita xnmpak spertimana yang Allah nampak..ada hikmahnya bila Allah turunkan ujian ni untuk kita...

jadi kawan2...
berhentilah bersedih..
setiap kali kamu rasa sakit..ingtlah.. Allah berikan kamu ujian ini sbb Dia tahu kamu b0leh menghadapinya...
 if u manage to overcome this test so u shud be proud of urself..n bersyukurlah kerana Dia telah memilih kamu demi kebahagiaan  kamu di dunia dan di akhirat...

update:
lupa plak nk tmbah..
ade 0rg ckp, bile sedih, jgn r dgr lagu sedih.
tp aku,bile sedih, aku akan dgr lagu sedih. dgr2 sampai aku puas hati! kalau aku nk ngis, msa tu je aku ngis. bile aku dah penat sedih..bile aku da penat ulang2 lgu, bile aku da dpt p0int 'asal la aku nk ngis??' 0t0matik aku akan 'bg0n' n bersedia menghadapi dunia!y0sh!! hehe... jd xsalahlah kadang2 k0rg nak layan perasaan...cumanye jgn lame2.. kte ni manusia..kdg2 bile angin sedih dtg, kalau xikutkan angin asyik terfikirkan je.. jd layan la kejap...
hihi

gud luck!=p

5 bunga-bunga cOmeL:

mohamad said... [reply to comment]

alolololo~

ieja_abu said... [reply to comment]

nice one tina!life has to move on..:)

rgds:kak mas:)

@ien_R@z said... [reply to comment]

life must go on.. ^___^

mungkin apa yg kita suka tak baik untuk kita dan apa yg kita tak suka tu baik utk kita... hanya ALLAH yg Maha Mengetahui..

everything happens for a reason!

tak semua org mampu hadapi rasa sakit putus cinta.. orang2 tertentu jer di Pilih ALLAh utk melaluinye.. tu tandanya DIA menyayangi kita..

should be proud rite? hehe

^____^

Anonymous said... [reply to comment]

Allah selalu mnguji hambaNya yg disayangi, ingatlahhh...

jika kita bersedih akan kehilangan seseorang, sekurang2nya bergembiralah sekurang2nya dia pernah mggembirakan kita..


-topex@dr love-

hahahaha..

~terataibungaindah~ said... [reply to comment]

to all..

thanx f0r the c0mments..hihi..

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...