Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Wednesday, June 16, 2010

h0lidays!


salam..


seminggu bl0g ni ditinggal bersawang..hihii.. maklumlah sminggu berchenta di kampung..


akhirnye setelah hampir 3 bulan lebih aku kt sni, sampailah jugak hasrat aku yang membuak2 nk balik ke teratak tercinta di kampung.. aku rasa mcm nilah paling lame aku xbalik k0t spnjg bertaun2 kt kl ni..hehe..


hari pertama, seperti biasa ketiduran je keje aku... macam jet lag plak. padahal naek bes je pun. tp 5 jam dah ckup membuatkan pinggangku lenguh, punggungku kematu 0k!huhu..


hari kedua.ahad. sesi memenuhi hajat nafsu makn bermula.. tp aku rsa hari ni xdpt pape lagi. aku dah lupa buat ape hari ni. rsanye x kemana2..adoi.. xingt plak..

tp ade satu hari tu bawak abg ipar aku g spital.. sbb sakit perut muntah2.. siap kena masuk air lagi.. tiba2 teringt la plak masa aku masuk ppum dlu sbb yg same. 2 botol air masuk.. muntah mmg xhengat la..sakit nk mampus..msa tu sume kawan2 pm dtg melawat..walopun aku masuk ad tu tgh2 pagi.. sekejap ke pun.. dr kol 2 samapi 5 cmtu.. rindunye ukhwah masa tu... thanx korg..

hari isnin, aktiviti membuat coconut shake bermula.haha...berbekalkan parang kontot, aku pun pg la blkng umah dgn niat mau memetik buah nyok muda.coconut la tu.. pas da dpt sebijik, xtgu dah. terus menggunakan skill parang memarang ni sbb nk amek air ng isiknye.. walaupun hasil kurang memberangsangkan (sbb muda sgt la plak) tp aku on kan la jugak... mana tahan.. 3 bulan tunggu niih nk minum coconut shake.. berbekalkan resepi sendri, akhirnya berjaya jugaklah menamatkan misi hari tu dgn jayanya..hehehe..sedapnya...dah terasa nk minum balik..

ade satu hari ni plak, isnin gak kot. pg kenduri..jgn xtau..kt belah2 utara ni, asal cuti je kenduri. asal kenduri je cuti..skrg kn musim sekolah.. mmg berderet2 la kenduri.. memenuhi jemputan itu kan wajib. kalo ikut hati mmg malas nk pg, tp mak ajak jugak.. aku pun dgn malasnye pg la jugak.. dalam keterpaksaan memakai baju kurung di tgh2 hari qombang.. (matahari tegak atas kepala).. nak2 ade plak kawan mak aku ni sapa mak aku..

"ni anak yg mana ni?" sambil merujuk pada aku la tu.
 adoi..rsa cm baru balik oversea ..org xkenal..padahal dok kl je pun.. tp mmg cm tu pun sll. dah aku pun jrang ade kt umah, bile ade kt umah plak jarang nk bersosial even kt dpn umah aku sekalipun..heheh

hari berikutnya:aktiviti kemuncak membesarkan perut!hehehe.. mak buat mee kuah fav aku.. cyg mak!mmmuah..aku rsa hari tu je kt 4 pinggan aku belasah mee kuah tu sepanjang hari. tu belum lgi nasi..mmg x kasi can r..hehe

hari rabu:kuar ng wa.. bff aku.. g jalan2 kt cs..rutin setiap kali balik kedah..pdahal xde pape yg menarik pun. mcm selalu2 jugak..hehe.. and...hah! hari ni buffday mak aku.tp punyala kalut (mak aku pun asyik xde kt umah sbb belakang umah aku ade kenduri hari kamis jd mak aku pg tolong2.) aku terlupa nk wish happy buffday kt mak..huhu... dah la lepas balik sp pg plak alor star.teman wa tu.. kononnya2 odw balik tu aku nk beli r kek. a slice pun jadilah.. ni kira nk wish dgn penuh kemanisan la ni. letak lilin satu suh mak aku tiup.. tp malangnya, xde plak kdai kek di sepnjg perjalanan..jdi xdelah manisnya hari tu.. so sblum aku tdo, aku g bilik mak aku.. mak aku dah tdo..

aku teringin sgt nk cium pp die n say happy buffday mother.(bhasa melayu la tp.)

tapi.. aku xreti la melahirkan rsa kasih aku tu...huhu...kang terkejut plak mak aku...pehalla anak die cium die malam2 buta ni..

so..sblum aku tutup pintu bilik mak aku, aku pun ckp 'mak selamat hari lahir'. dgn suara yg kalau bleh aku xmo org len dgr n aku rsa termasuk ng mak2 aku sekali xdgr la kot..dah la beliau tgh tdo,pastu aku ckp pelan plak tu...xpe r.. xksah.. yg pntg aku wish..

and bfre aku balik um hari tu, aku kiss pipi mak!tercapai jugak akhirnye.. sebak aku time tu.. hampir2 nk nges.. ni malas nk touching2 ng mak abah aku ni.sensitip betol..hoho.. hari tu abg aku sorg je hantar kt stesen bas..aku rsa die tau je aku dah bergenang. tp die wt donno jelah.. die tgor, banjirlah aku.hehe

tu jelakot..

nxt time aku smbg lagi..kalau ade msa n mood..

nway..syangilah keluarga anda.. they will do everything for u..

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...