Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Sunday, May 16, 2010

.selamat hari guru!


salam..

selamat hari guru buat semua guru2 di seluruh dunia.. terutamanya guru2 aku masa kt tadika kemas,SK Merbok (Pusat), pafa, SMK sultanah asma, SMS pokok sena, KMPP, and UM.

buat cikgu rahmat,
cikgu math masa aku darjah 5.. 
yang membuka mataku untuk menyukai subjek math..
he is my fav teacher..

cikgu mahathir,
ckgu math masa sk0la rendah jugak.
aku pernah jumpa beliau masa pg kenduri kawen kawan abg aku..
bila nmpak beliau, aku pun tegur..
tp disebabkan beliau cikgu laki, aku pun xtau nk tegur cne.. kalau p0mpuan leh la salam cium tgn kan..
seb bek beliau n0tice aku..
bile be liaumula tya pasal aku belaja kt mane, sume2...aku da sebak dah..
air mata dah nk bergenang... bile nk jawab s0alan beliau, aku tahan suara aku..kang perasan plak aku tgh sebak..hee

ustazah masa kt saina,

cikgu fauziah. cikgu fizik, saina.

cikgu kartini, warden asrama, saina

lec math f4 msa kt kmpp...alamak, muka ingt. nama plak lupa..huu

n semua cikgu2 aku.. time kasih byk2...


imbas kembali lebih sedekad yg lalu...
curik kapur kt skul, blik umah men cikgu2 dlm blik.. tutup pintu n tulis guna kapur kt pintu.. pastu kena marah ng mak sbb nt seluar abah k0t0r kena bekas kapur kt pintu tu...
bile cikgu tya nk jadi ape, sy pun bgun n ckp dgn penuh bangganya "cita-cita sy nk jd cikgu, ckgu!'
bile makin besar n terdedah ng dunia, cita2 nk jd ckgu mula pudar...bile kena isi f0rm yg ade c0lumn kena tulis, 3 cita-cita, pertama aku tulis: pelukis, 2 penyiasat, 3 baru cikgu.
bile masuk sk0lah menengah, sll tgk csi.. mula ubah minat..(maklumla tgh dlm pr0ses mencari identiti dri.)
bila 0rg tya, nk jadi ape? aku jawab dgn penuh bangganya "ahli f0rensik". mak aku pun s0k0ng.. siap gurau2 lagi ckp nt kena td0 ng mayat la ape la..
tapi...
bile abes mtrik, nk plih c0urse, tiba2 aku pilih sains dgn pendidikan um as my first choice.. sbb?
pertama:aku nk masuk um.
kedua:sbb aku bajet xdpt. (aku letak chem eng, ukm as 2nd choice)
sekali.....
dpt pulak... s0 pr0ceed jelah..bukan nk berserah.. tp mesti ade sbb kenapa ALLAH bukak kan hati aku pilih c0urse ni dlu..
sekarang..
dah 4 tahun belaja..nk menyesal?
0h tidak. aku x menyesal.. sbb aku percaya pada ketentuanNya..
cuma..aku berdoa sm0ga aku dpt bertahan dlm memikul tanggungjawab ini..aminn,..

jadi kepada seluruh kawan2 aku di luar sana yang sedang berLM skrg.. be str0ng 0k.. n all the best.. mybe s0metime if  u feel that dis is n0t the best 0pti0n dat u hv chose.. remember, ALLAH always know the best for us.. d0a banyak2 k.. =))

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...