Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Friday, November 13, 2009

i luv u sis~



sumber inspirasi aku.. 





baru tadi aku terfikir.. sape yg benar2 memberi kesan  ke atas apa yang aku buat sekarang (dr satu aspek nilah). rupa-rupanya kakak aku sendiri..  


dulu2.. masa tulisan aku h0d0h, zaman2 baru nak belajar menulis (skrg pun xdela lawa sgt.. tp lawalah dari dulu), aku pernah teng0k n0ta kakak aku.. cntik tulisan die. dan effectnye sampai skrg: huruf k aku sebijik macam huruf k die! tp ofc0sla tulisan kit0rg x same.. die ade gaya die.. aku ade gaya aku. tu belum cmpur lagi tulisan d0ct0r, tulisan exam, tulisan amik n0tes.. kagum k0rg nanti..haha


kakak aku, tangan die tu kreatif betul! aku ade gak r ushar kt jari die. ade x tahi lalat. tp aku da lupa r ade ke x.. rasa macam ade je.. sbb 0rg ckp sape ade taik lalat kt jari, tandanye kreatif n pandai melukis.. kalau bab melukis, t0tally aku 0ut! haha.. tp bab mewarna, mende2 kreatif2 mcm lekat2 tu, aku b0leh la.. sumenye sbb kakak aku.. aku pernah tgk painting die. aku tiru! jadi r sket tp die punye lagi lawa r... die suke wt kad..lekat2 tampal2... ni sume aku belajar dr die..effectnye sampai skrg.. aku akan tersenyum gembira bile tgk hasil keje aku.. wal0pun mungkinla pada k0rg x cntik.. tp xkisah. as l0ng as aku happy.. 

nila mende2 yang buat aku hepi hari ni..






   



hidup kte pun warna warni macam ni kan?? =p

lagi satu paling memberi kesan dalam hidup aku.. kakak aku suka menulis.. even kakak aku yg sulung pn suke.. tp aku selalu curik2 bace cerita yang kakak yg n03 ni buat..(skrg aku tgh bercerita ttg kakak yg n03). cite gagak berantai la.. apa la mende lg la die wt. skrg kal0 bace mesti r gelak guling2.. ala.. zaman aku kecik2 dulu femes cite pengembara la.. 4 sekawan la.. ala aku pun da tak ingt. standart r tu.. bile kakak aku ni dah masuk sek0lah menengah, die da mula wt kisah cinta. dan aku jadi pembaca setia cite yang die buat tanpa die sedar k0t.. haha.. sbb die sll tulis kt buku2 sek0lah yang die dah x guna.. aku ni plak, suke 'megh0sek' (0rg kedah punye l0ghat). nt aku jumpala khazanah2 yang die simpan tu.. haha.. disebabkan teruja dgn cerita2 yang die wt, bile masuk sek0lah menengah, aku mula la wt cerita sendiri.. dan secara xlangsung nye, bm penulisan aku tiap kali pun mesti aku pilih cereka. jgn harapla aku nak pilih karangan2 yang f0rmat2 ni..kang tak pasal2 meleret2 plak. effectnye sampai sekarang, aku masih menulis...(kalau aku nk pr0duce cite2 yg penah aku wt dulu kt bl0g ni, mesti kena repair byk.. h0h0h...)



dan akhir sekali...bace n0vel. h0bi die memang beli n bace n0vel.. kat umah aku, ade 3 buah n0vel je aku punye. 2 aku beli 1 dpt hadiah... yang lain sume kakak aku punye.. disebabkan terlalu byk n0vel, aku pun tereffect sekali.. everytime aku balik pun, mesti aku bace n0vel. walaupun dah 5 6 kali aku ulang bce.. huhu..


die dikira sumber inspirasi ke? 
aku syg die.. same macam aku syg adik beradik aku yang lain.. tp die yang paling rapat dgn aku. dulu masa die bl0m kahwin, kit0rg same2 k0ngsi rahsia..bile die dah balik kedah, aku s0rg2 kt kl. kal0 die ade, bleh gak aku t0mpang2 td0 umah die.. balik kl/kdah skali ng die.. g sh0ping ng die.. bile die da xde  kt kl  ni baru aku sedar, dulu aku jarang kuar ng die,. sbb aku malas. tah ape tah.. kalau x, mesti leh mkn free slalu.. hahaha


i luv u sister~

ni masa hari die kawen.. 



ni gmbar kit0rg adik2 beradik with 0ur bel0ved m0m.. abg ng abah plak, kt luar rumah.. tgh sibuk handle kenduri.. nt masa aku kahwin, i will make sure sume sekali ade! hee


and dis is the 0nly 0ne gambar berdua yang ade! ces.. kt mana aku simpan?? xjumpa.. huhu


dear sister,
sem0ga happy2 selalu.. 


jangan nangis kak n0t bca ni.. hee.. muahx!


n t0 all my family members...
muahx ..muahx..muahx...!
i l0ve u all!!
(em0 plak..hahaha) 

7 bunga-bunga cOmeL:

ezzat said... [reply to comment]

yep, family dikira juga sbg inspirasi
utk saya, its my dad...kisah2 yg die citer kat saya tyme die muda2 n pengalaman2 die sgt mmberi sy inspirasi n smangat.
hoho

p/s: saya ada satu tahi lalat dekat dgn pergelangan tgn kiri saya...hurm?
suke maen volley...haha

ATIE said... [reply to comment]

hahaha... betul la tu ckp2 0rg..hahah..
alamak..sume men v0ley.. tp xde tahi lalat kat jari.. haha

jigs_echizens said... [reply to comment]

owh..ptt la amik sume paper kt bilk jiah..wat tampal2 nie ke..aishh~

ATIE said... [reply to comment]

abes..xkn nk bce k0t.. da bape kali bce...haha.. nk lg ke? ade lg ni , xbuang..haha

jigs_echizens said... [reply to comment]

hahaha..xpela..abehkn je dgn tmpal2 2..huhu..xmo da..=p

Naililnajwa Shukri said... [reply to comment]

aku p0n suka tampal2 cm ni gak..
hehee~

ATIE said... [reply to comment]

j0m tampal2~ haha

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...