Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, July 17, 2012

MTAQ 2012_1


assalamualaikum...

masih ingt lagi post aku sebelum ni ttg MTAQ peendidikan khas peringkat kebangsaan 2012.

sebenarnya benda yang menarik yang terjadi dalam hidup aku. contohnya MTAQ ni.hehehe....mmg menarik. sweet gitu.ewah2~ haha.. (at least ada gak menda yang menarik dan bermakna!)

sebenarnya(lagi sekali) tadi tertengok gambar salah sorg kawan aku yang tiba2 dipeluk oleh pelajar pendidikan khas, seterusnya mengingatkan aku pada sorg budak masa kt MTAQ sebelum ni. luckily aku tak kenalah peluk.

aku perasan sorg budak laki ni, selalu merayau2.. n kadg2 tu tegur aku tp dgn cara dia yang macam kanak2 khas la kan.. aku layan jelah... bnyak kali gak. aku tertanya2 la apalah masalah sebenarnya budak ni. dan hari terakhir aku kat situ, semua soalan dlm kepala aku tu terjawab.

rupa2nya budak tu katogeri masalah pembelajaran-hyperactive. so kalau tiba2 dia mai peluk ka, mmg tu perkara biasa la bagi dia. macam2 aku tanya pada ustaz tu..

-x ada cara ke nak kawal budak macam tu?
-boleh denda ka?
-dalam kelas macam mana?

dan macam-macam lagi. yang mana akhirnya membuatkan aku terfikir, bertapa kentalnya cikgu2 pendidikan khas ni!semoga allah sentiasa memberkati kehidupan mereka di dunia dan akhirat.

here some photos..

pembikinan khat terpanjang. ckgu pun sama buat nih.hahaha. oh ya. for malaysia  book of record.

with the rest of the penang contigent

proses membentangkan khat terpanjang yang dibuat oleh pelajar pendidikan khas. sepatutnya dibentangkan kat  luar. tapi masa ni hujan lebat. so buat kat laluan pejalan kaki dari lobi hotel ke lobi aparment. kontigen kami kena pgg yang dekat lobi hotel. majlis nak rasmi kan kat lobi apartment. so mmg tak tau apa yang berlaku masa tu. (yang sebenarnya org yg ad dekat dgn lobi apartment tu mmg enjoy habis. siap ada kamera segala la.)

the 3rd and 6th from left are the teachers. dgn budak2 yang ada masalah pendengaran.

both from my left side, are from my school. masalah penglihatan. so  spjng masa kena  jd  guider dorg..

this is the juadah for the dinner. punyala tak mau amek tau sgt, rupa2nya ada dinner macam ni pada malam last. yang aku dok kalut nk bawak bdk2 ni p makan kol 6 macam selalu.


aku paling jeles dkt kontigen kedah kot. baju depa kaler biru!



seriusly!ni memang pengalaman yang sangat2 bermakna. macam... AKU ADA, KAU ADA? haaa.. macam tulah..

ini saja untuk kali ni.. aku akan cuba update selalu!hehe

salam

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...