Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, July 31, 2012

gelagat di bulan puasa.


assalamualaikum,..

bulan puasa kali ni betul2 mengingatkan aku kembali pada zaman2 'kanak2' dulu!hahaha..
gmbar hiasan

betul2 teringat masa berbuka kat kolej dulu. boleh dikatakan setiap petang, mesti akan ke bazar. BERJALAN! masa p tu semangat, tapi masa nak jalan balik tu, dah penat gila dah. rasanya ada la dalam 20 minit berjalan kaki. gila kental aku!patutlah badan mantain je dulu.haha..

lepas tu, akan berbuka ramai2 dengan geng. okay, aku dulu pun kira ad geng r jugak... walaupun xde nama.hehehe.. masa kecik2, masuk dewan makan, malu2 lagi. bila dah jadi senior, ewah2, xde hal la kan.. masuk dewan makan tu gaya mcm 'DM ni kitorg yang punya'.hahha.. kadang2 sambung meja sbb tak cukup. lepas tu kongsi ramai2 apa yang ada..

kenangan berbuka yang paling tak boleh dilupakan, dpt fav desert dari someone.haha.. thats the sweetest la kot. sbb dkt di hati??..CEWAH..haha.poyo.(sila ignore)

hah! aku pernah TERmengalirkan air mata masa first day puasa,
(tahun bila tak ingat). masa tu, sume dah ready ng juadah masing2.tgh tgu azan je. sama ada aku kol mak aku or mak aku kol aku. tiba-tiba je sebak di dada bila dengar suara mak. aku rasa time tu aku dah lama tak balik kot..tu yang touching semacam tu..

hah! berbuka beramai-ramai dengan vb underground. makan sampai kenyang. otai habis, suka2 hati wt makan2 kt studio tari.hehe. tp yang paling bestadalah main volleyball smpai tak ingat dunia. da dkt nk masuk waktu, beru berlari2 g beratur kt du.. berbukalah!apa lgi.


rindunya zaman berbuka ramai2 dulu.. kak hilal, asri, mae, ika,ckin, suzila,nabila, geng bazar, geng2 vbug-kira-umi-izzah-dll , geng2 pm-ain-hani-jiah-dll,the rest of the batch..

walaupun semakin sampai ke penghujung usia aku kt um, semakin aku ditinggalkan teman2 aku(sapa suruh extend kan?),aku tetap berjaya survive hingga ke akhirnya..thanx a lot to shakira, nad, n aflah..
betul2 terima kasih... hehe

oh. bulan puasa paling sadis, masa betul2 last year kat kolej.dah xbleh otai macam tahun sebelumnya. dah kena keep low profile.nak makn kt dm pun serba salah. nak p bazar, hai tak sekental dulu. hahaha! nasib baik ada 'org' sll tlg belikan makanan untuk buka puasa. walau kat mana pun dia skrg, or dgn siapa pun dia skrg, i wish u all the best n thanx for everything.

apa pun, aku rindukan semua kenangan dulu..benar-benar membuatkan aku tersenyum skrg.. aku harap lepas  ni pun hidup aku akan tetap diwarnai dgn kecerian dan kegembiraan walaupun ada saja dugaan yang dtg...


p/s:hmmm.. apalah mak ng abah makan untuk berbuka ni.. i wish to be there with them..skrg depa dok dua org ja.dlu adik aku dok ada kat umah. skrg dia da ikut laki dia..tak sabaq nak tunggu weekend nk berbuka ng mak n abah!menu weeknd ni: IKAN KELI BAKAR!YEAY!

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...