Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Thursday, February 25, 2010

.santau.


salam...

nk update jugak bl0g wal0pun xtau nk tulis ape sebenarnya..
bermula dgn s0alan ini: hmmm.. ape yg menarik hari ni yer??

jawapannya::::: ade test hari ni n disebabkan test tu mood hilang sepanjang hari. balik bilik layan cte santau. n0t bad..

haaa.... bercerita pasal cite santau ni.. (dah dpt mende ape dah nk merepek)

>> aku bleh rek0men k0rang tgk la pada sape2 yg bel0m tgk. wal0pun mcm tipikal tp pada aku susunan jalan cerita die membuatkan aku berdebar2 (ofc0sla kan dah cite seram namanye) n tertanya2 sape yg menyantau sebenarnya...

>>macam yg abah aku selalu ckp "cite hantu la paling sket k0snye", pelak0n pun biasanye x ramai.. same la jugak dlm filem ni. tp watak lisdawati mcm xbape kena sket... die jadi isteri kepada s0rg-aku xtau la nk ckp b0m0h ke ape ustaz ke- gaya die mcm separuh2 jer..ade satu scene yg tiba2 lisdawati ni  jdi pembantu laki die tu bace2  untuk halau jin yg dah rasuk bini esma daniel..kat situ nampak canggung sket r sbbnye lisdawati xpakai tudung. mcm pelik la sebut ayat2 suci untuk halau makhluk2 halus kan .. hmm.. maksud aku kan lebih manis kalau pakai tudung, nmpak la lebih meyakinkan sket...

>>scene yg agak memeremangkan bulu r0ma aku:scene dlm kete nk bawak bni-yg kena rasuk tu g jumpa b0m0h yg lg hebat la k0n0nnya.. memang jadik!k0rang patut tgk... n lastly masa ustaz tu nk halau jin tu keluar..tp yg jd ralatnya masa isma daniel tu angkat bini die-dgn lisdawati n laki die terpekik2 suruh cepat, xde plak 0rg dlm surau tu perasan. bila dah sampai dlm, ramai la plak 0rg yg ade.. hmmm...(mungkin d0rg baru lepas solat jemaah kot)

heee... 

kesimpulannya:
kal0 ikut genre cite seram ni aku kasi 4 bintang r.. =p

kesimpulan ke2:
santau ni sememangnya wujud dlm msyrakat melayu.. selalunya sbb hasad dengki, iri hati atau pun dendam...jadi same2 la kite jaga diri dan keluarga... n sentiasa dekatkan dri pada Allah.. salah satu pengajaran yg aku dpt dr cite tu, yg paling terkesan sekali: bace bismillah sebelum makan pape n buat pape.. pendek kata aku nak ingtkan diri aku n kawan2 sume sentiasa basahkan lidah dengan kalimah2 Allah..sem0ga kita terlindung dr kejahatan yang nyata dan yang tersembunyi.
wallahualam...

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...