Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Monday, January 7, 2013

dialog 6: kenapa jadi cikgu?


pada suatu pagi yg hening, ketika aku dan mak sedang melayan si kecik aiman yg sedang makan kt kantin sekolah barunya...

puan M: anak ke anak buah?
aku: anak buah. (sambil tersenyum lalu menyambut tangan yg dihulur)
dalam hati dok tertanya-tanya siapakah gerangan puan yang datang menegur..
puan M: tak ingat dah ke?

aku tersengih2...wei.... apa punya bertuah budak ni , tak ingat cikgu nih!ish2...

puan M: ni cikgu M... ni..
aku: ya allah.. yeka.. cikgu nampak lain sangat! (ayat cover)
puan M: lain sebab dah tua kot.. (cikgu ketawa)

bla..bla...

puan M: la awat jd cikgu? cikgu sekarang busy sgt!

ya itu dia.. statement yg tak dpt disangkal-saangkal lagi.. even sekarang pon, sekolah aku dah mula menampakkan ciri-ciri sibuk sana sini.. 
hari ni meeting, esok meeting, lusa meeting lagi.
*pengsan*
first week dah ada LDP. pergh, cemerlang gitu! kau ada?hahaha

btw, aku tak rasa yg aku menyesal dengan pilihan aku sekarang. memang sgt sibuk dan sometime agak stress.. tp inilah cabaran yg harus aku tempuh. 

"lain padang lain belalang,lain bidang lain susahnya"
(pepatah yg tak kena langsung.hehe)

all the best untuk aku dan semua para pendidik diluar sana.. hati ikhlas, pasti dibalas. ;)

p/s: nape ckgu yg aku ingt x ingat aku? cikgu yg aku tak sengaja terlupa,  ingt aku.?huhu.. 


2 bunga-bunga cOmeL:

Anonymous said... [reply to comment]

sy bunga yang comel nak ajak awak dtg blog sy...dan jd member...hehehe

ATIE said... [reply to comment]

nt sy godek2.. ;p

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...