Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, December 25, 2012

blueberry cheese tart with cik L


assalamualaikum...

"buat apa? bosan"

"nk wt cheese tart. maila"


wah. berdesup aku sampai..haha.. cheese plak. mana bleh tahan kan..hahha

tak payah banyak cerita, aku letak gambar jelah.. hehe


ni aku skip sampai buat doh. lepas doh dah siap kena uli macam ni. supaya senang dan cepat nak buat shell dia.. nt guna acuan, tekap n then ratakan dalam mangkuk.


see.. they will be something like this.. 
another tip: cucuk tgh acuan dgn garpu.. 
letakkan dalam oven selama 15 minit. 180deg kot.. not sure.

but ended up like this. sedikit perang.ops! 
makanya selepas tu kitorg pun turunkan suhu sedikit.
n actually aku pun xtau kenapa dungu sgt smpai xpernah terfikir letak jem dlu baru letak cheese macam kt bawah ni,hahaha
i thought it was the other way round.

so.. inilah rupanya lepas letak filling..

haaa.. kemudian dirosakkan oleh yangmemang xde experience langsung.
kalau bg aku pen, xpela gak kan.
ni bg aku piping... selamat~

selepas 10 mnit dalam oven, there're ready to nyum2~
hahha.. 

masa aku makan panas2 tu, dah jd macam coklat m&m dah. keras ditangan, cair di mulut?hehehe

power2...haha

kawan aku ni pun masih lg amatur. tgk, shell yang 2nd tray ( 1st n 2nd line) was not really bad. see.. xlah seperang yg first..

tapi.. rasa tu tetap ada. sedap!heheh

itu sahaja untuk sharing hr ni.. ptg ni nk p kenduri.. wah. jom cr jodoh!hahah

*mental*


p/s: pasni kitorg nk try red velvet plak. ;)






0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...