Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Wednesday, June 15, 2011

a story of a little girl...


she is my niece. so active, cute and talkative...2 years old. manja..


masa mnggu ke 2 cuti sekolah hari tu, dia demam..


sekejap kebah, bleh jalan2, gelak2.. bila tiba dia sakit, badan dia padas sgt. dalam hari yg sama. sekejap ok, skejap x oke.dia marah bila ada org nk sentuh kepala dia, badan dia. siap nangis merengek lagi.. "janganlah.. cakit.."


kadang2 aku perasan, gigil2 bibir dia. pastu kadang2 tu dia gengam tangan dia kuat2. nampak macam tahan sakit.. masa aku nmpak tu, aku rasa macam nk nagis.. apa lah anak sekecil ini sedang rasa...


lepas beberapa hari tak betul2 kebah juga, mak dia bawak pg klinik. bapak dia yg kebetulan mmg medical assistant, amek darah die. menjerit2 die smbil ngis.. menggigil2 tangan die lepas tu.. bile aku dukung dia, die peluk aku erat. persis kalau aku lepas die, dia takkan jatuh sbb berpaut kt aku.mungkin dia takut dan sakit..


masa hari aku balik kl, dia masih lg sekejap demam sekejap ok.


sehinggalah semalam mak kol aku. dia admitted. mak aku ckp, pg tu kol kakak aku, kakak aku ckp atif dah x demam. tup tup ptg masuk wad plak.. 


pagi tadi, akak aku msej. atif kena jangkitan kuman paru2... 


actually ayat kakak aku > paru2 kena jangkitan kuman sket.


i dont know how serious it was. but since it is 'lung', it sounds like serious to me...


atif dah diuji since dia masih baby.. asma. 2 3 kali masuk wad. kdg2 ngis sbb die kena 'sedut' n asyik mkn ubat je.. sampaikan bile dia tgk ubat pun die nk marah2 tak nak..walaupun ubat tu untuk adik die yg duduk kt sebelah..


aku harap, die akan cpt sihat.. xtaulah kena operate atau pun tak. aku blum dpt further info lg dr kakak aku..


smoga atif tabah dan terus berjuang...


p/s:kadang2 kita sll tertanya2 kenapa asyik kita diuji. daan kita rasa ujian tu dah cukup teruk dah. tp INGATLAH ujian kita tu mungkin tak seteruk orang lain..

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...