Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Monday, September 20, 2010

pokok serai?


sesi penuh pers0alan lgi..


hihi..


di satu pg yg hening..(err.. aku p0n xingt lgi dah masa kejadian). mak aku mintak tlg amek serai kt dpn umah pastu potong..


sbg anak yg baek (mmgla kan mak kan?.hihi) aku pun menurut perintah...


tgh2 aku d0k p0t0ng serai tu, tiba2 dtg lagi perangai-penuh-tanda-soal aku nih....


so persOalan kali ni :
 kenapa serai ni bleh jadi salah satu bahan masakan?????
 mcam mana serai ni mula2 di temui??


cuba la k0rg ushar mcm mane serai ni. (xpernah tgk?? mehh aku letak gmbar)


macam lalang je kn.. 
kalau kt msia ni k0rg biar pun die dah hidup. jnji bukan musim kemarau la.
(mungkin ade penjagaan khas untuk serai yg dikomersialkan..)
sbb serai kt umah aku tu, xpernah plak aku nmpk sape2 pg siram tiap2 hari..hihi

zoom sket..



nilah rupanye bile dah di p0t0ng daun die yg panjang tu..

bila la serai ni didiscover?
oleh siapa?
bagaimana?

hmmm..
sekian...

p/s: hmm..kalau k0rg bau serai yg dh k0rg p0t0ng, mmg ade bau rempah2 sket..sbb tu la k0t kn?


0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...