Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Monday, September 20, 2010

Lafazkan kalimah cintamu...



salam

tajuk jiwang!haha.. tu tajuk n0vel k.. btw, dis is my 3rd entry f0r today. smngt nye!hahaha

well.. ni c0py  paste je. aku dah tulis siap2 kt umah masa bosan2..

so ape cite ttg novel ni??

Lafazkan kalimah cintamu...

Hye!

 Ini tajuk sebuah n0vel yg aku bace karya siti r0smizah. Menjadikan aku gila n0vel untuk 2 hari. Dgn ketebalan lebih 700 pages, membuatkan aku  mcam nak gila sebenarnye. Sekejap gelak sekejap berair mata.. bila sampai part kelakar, mmg x larat aku nak tahan gelak. Yelah, aku gelak s0pan2 pun dah bising plak adik beradik aku nih. Ckp xbet0l la ape la. Ckp s0rg2 la katakan. S0 part sedih plak, lg susah. Dah nama nya cik nur atina binti Osman, pantang la sensitive sket, mmg la meleleh  x hengatla. Jadi kena lah c0ver2 kan.huhu... s0 bg memudahkan aku mengambil feel, aku akan lari masuk bilik adik aku. Berkurung sambil bce nvel.hahaha

Jadi, aku nk gelak ke nk nges ke, x heranla kan.hahaha.. sampai kan akak aku jenguk bilik pastu tya aku;
“hg ka yg gelak s0rg2 td? Aku ingt hantu mana..” aku angguk jelah. Dah memang aku.hahahahaha

Bile die tutup pintu aku dgr la die membebel2.. sbb die dh ckp nvel ni laen sket. Kelakar pun ye. Sbb aku pada mulanya, dah siap buat ending sendiri lagi. 
'Well... typical malay novel.haha tpi sape yg ade sense mcam aku ni. Layan n0vel. Aku sarankan k0rg bca la.hihi

Isi yg dibawak mmg la serius. Pasal keluarga, kasih syg dan cinta, dendam dan iri hati... tp cara penceritaan dan plot dia n0t bad la. Xdela typical sgt. Sket2 tu ade la. Biasa la kan.hihi. tp lawak die tu mmg xkering gusi r. Dri watak her0 her0in, kawan her0 her0in sampaikan ke 0rg gaji d0rg pun same je naek nya. Adui.... hahaha..(gelak lagi)

Sakit gak la aku nk ngabih bace. 700 beb! Ingt sket ke dr ptg raya pertama sampai ptg rya ke2. Berendam air mata aku ni tau. Time kelakar mmg kelaka!haha lagi.

S0 disitu saje cite pasal nvel yg aku bace tu.
Berbalik pada kisah raya aku.

Mak sekejap kebah sekejap dtg balik demam die. (mak aku demam dr hari last puasa.huhu

Raya pertama, aku raya sket2 je ng adik beradik aku kt umah sedara2 aku dpan umah aku ni. T0k aku, t0k chak n pak l0ng.

Bila g umah t0k chak aku, bercerita plak ng sepupu-sepapat aku. Sepupu aku mmg rmai gile.. tp malangnye aku xrapat sgt. Dlu kecik2 yela maen kejar2, panjat p0k0k, aci nyorok. Bile da besar, aku masuk asrama, dah smkin renggang.
Bukan ape, perangai aku ni, bile balik umah memerap je dlm umah. Kdg2 t0k aku xtau aku  dah 2 3 hari balik. Kalau family 0r member aku ajak kuar barulah kuar. Kalau x, setakat halaman rumah tulah aku kuar, 0r belkg umah angkat baju kt ampaian.perangai aku yang satu ni mmg susah nk berubah smpai la dah tua macam ni. Nak2 bile dpt plak nvel kt tgn. Kdg2 sampai 5 6 kali bace pun aku layan je jugak..haha

0k2.dah2..membebel plak.

Ptg:akak aku balik tentulah bersama2 laki ng anak die kan.xkn la nk tgl plak kan.hihi.. (seb bek die x tertinggal nvel yg aku cte kt atas td. ) jadi lepas men2 secukup rsa ng atif, aku pun memulakan h0bi aku-bace n0vel.haha

Dr ptg bawak ke malam.. mkn pun aku x heran sgt. Bile mak aku pgl barula aku tutup n0vel. Aku tetap jge mak aku tau wal0pun seb0k2 bce n0vel.

Smapai la aku nk tidur..

pg hari ni- raya kedua, abg aku kejut. Bawak mak pg klinik. Aku masukkanlah brg2 kperluan dlm beg kesayangan aku tu.hihi.. n termasuklah nvel. Smpat lagi aku bce nvel kt klinik 0k!huhu

kesian gak kt mak aku.. huhu tp xde la smpai aku abaikan mak aku. Mak aku tidur atas riba aku yg tak sebesar n seempuk mana ni, masa dia tak tahan sgt sakit tunggu turn kt klinik. Bile mak suh picit blkg die, aku picit. Bile suh aku pcit kepala aku picit.. yelah.. sape yg x syg mak kan? Huhu..risau jugak aku sebenarnya. Aku ni dahlah lg byk masa kt kl n aku sgt arif sgt ape rasa muntah, skit tahan  muntah tu..huhu.. aku bukan la nk eksen a.k.a nk berlagak ng k0rg kan. Aku ni pun bukannya baek sgt tp bila mengingatkan yg  mak aku sanggup buat ape saje kalau aku sakit even tgh2 pg buta pun.. dah 23 tahun lebih die jaga aku, xkn la aku xleh jaga die kan?huhu

n skrg.. aku tgh tgu khabar berita dr kakak aku yg bawak mak aku pg h0spital...

------

sbnarnya doc yg dkt klinik tu suspect mak aku kena denggi. tp bile dah pg hospital, doc ckp demam biasa je.alhamdulillah..mak aku dah sihat. n aku dpt rasa ketupat n serunding mak aku yg best tu!hihi

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...