Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Friday, April 24, 2009

kisah diari


bismillah...

hari ni aku tiba2 terasa bosan... rutin harianku sedikit berubah, tidak selancar hari2 sebelumnya... itulah bahananya bila tidur lambat..


semalam, paper pertama untuk sem ini. everything was ok except for one question. i cnt remember anything about that question except its diagram.. so untuk sedapkan hati, i just simply drew the diagram and leaved it blank, meaning no explaination..tak taula bape markah yg aku dpt dr 8.. lapan.. byk tu..

tapi yang bestnya... lepas balik exam, entah angin mana bertiup aku jadi semangat gile nk stdy walopun next paper aku is on 30th apr. ni first time kot aku rasa berkobar2 nk stdy lepas abes satu paper. selalunya balik tu, lepak2 dulu.. tenangkan fikiran... rehatkan badan....

2 jam lebih aku stdy kt du, aku balik tidur jap.. around 530pm, macam biasala, men volleyball.. manusia semakin ramai.. kalo xde org tu, xde sungguh. kalo ade org tu berlebih2 plak.. kdg2 rasa mcm nk sellfish je. nk men jugak. xnk kuar..tp sume org berhak main kt situ...jd terpaksala makan hati bile kena tunggu turn kt luar....

berbalik pada cerita hari ni...

disebabkan kebosanan yang melanda n mood nk stdy tak kunjung2 tiba, aku pon mencari bahan bacaan untuk dibaca.. nah! jumpa novel.. janji kena benti bace before makn tngahri. secara kebetulan novel tu aku dah baca.. jadi untuk kali ni, aku selak2 part best saje...

n now.... sementara menunggu jam ke angka 2...gatal tanganku memegang pada diari aku yang sudah berusia 4 tahun (atau dairi aku 4 tahun lalu... hmmmmm... ini lebih tepat..)haha... pastu aku terjumpa sesuatu yang pernah aku tulis 4 tahun lalu...

sukar menghadapi hidup ini bila kehilangan terjadi...
perpisahan yang termaktub
dari sebuah ikatan sementara
memang menyakitkan jiwa
namun aku terus melangkah
meninggalkan kenangan yang paling pahit
yang terukir dalam hidup ini
andai kutahu ini bakal terjadi
tak sekali aku cuba menyayangi
jika aku tahu betapa pedihnya kecewa
takkan aku sekali bercinta
sungguh menyakitkan sehingga gugur air jernih yang lama tersimpan
ya Allah... berikan aku kekuatan..

aku sendiri tak ingat aku pernah tulis ni.... well kdg2 kena tambahkan sket unsur2 gaya bahasa.. penting tu...hee.. hiperbola betul...padahal tak pernah bercinta pon time tu..haha.. tp frust gile kot time ni... tu yang hiperbola semacam je..

haa... ni ada lagi satu...

rupanya kecewa itu sakit
rupanya gagal itu bisa menjatuhkan semangat yang seteguh gunung
rupanya itu adalh takdir Tuhan kepada hambaNya
supaya kita berfikir di mana silap kita
supaya kita berfikir di mana tujuan kita
supaya kita tahu yang kecewa dan gagal itu adalah penawar berharga untuk kejayaan yang paling bermakna...
24 ogos 05

aku singkap balik sejarah 24 ogos ni... ooo.. rupanya baru lepas dpt result midsem matric. aku frust gle sbb dpt 2 pointer je... dan yang menyedihkan member2 seangkatan dgn aku sumenya 3 pointer.. tapi aku ingt lagi.. lepas tu aku dan kawan practicum aku usaha sungguh2.. belaja sama2.. discuss... dan akhirnya aku hampir berjaya mendapat ape yang aku nk... kecuali fizik je.. dpt A-.. nmpaknya bukan aku tak leh berjaya... dah penah berlaku dulu... jadi x mustahil nk berlaku lagi... cumanya aku perlu lipatgandakan usaha aku...

yeah!!! that's the spirit!!!

i think i shud stop now...

yang baik jadikan teladan ... yang buruk jadikan sempadan...

all the best!!!

salam...


0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...