Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Thursday, May 3, 2012

mungkin yang terakhir...


assalamualaikum...

entah kenapa skrg, xde mood sngt nk update blog ni..huhu..

untuk pengetahuan semua, alhamdulillah aku dah lulus interview posting...cumanya skrg ni aku xtau posting kt mana dan bila. kena tunggu surat dari suruhanjaya perkhidmatan pelajaran, SPP.

lepas  terbaca statement TPM pasal isu penempatan kitorg nih

Baki 4,830 graduan pula akan diberi penempatan secara berfasa. Penempatan Fasa 1 akan dilaksanakan pada 23 Mei 2012 dengan melibatkan 4,671 graduan.
Daripada jumlah itu, seramai 4,116 graduan akan ditempatkan di Sekolah Menengah, 439 akan ditempatkan di Sekolah Kebangsaan, 98 di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) dan 18 di Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT). 
Baki 159 pula akan ditempatkan di Sekolah Menengah dalam Penempatan Fasa 2 pada bulan Julai 2012 . 
Bagi sejumlah 4,859 graduan yang berjaya dalam temuduga, 29 graduan telah diberi penempatan ke Pusat Anak Permata Negara pada 8 April lalu.
selebihnya boleh baca kat sini.

so aku pun mengambil keputusan untuk berhenti keje kt sambest ni. memandangkan mula next week pun dah  tak ada kelas sbb budak2 ni exam. lagipun aku memang nak berada dekat ng emak abah aku.. sbb dah terlalu lama sgt aku merantau. dr tingkatan satu, berjauhan dgn keluarga. skrg, adik aku pun dah pindah ikut laki dia. so mungkin inilah masanya aku jaga kebajikan mak ng abah aku, dalam erti kata, duduk kat umah tu, keje dekat ng umah...konon2nya nk menghabiskan masa yang ada ni bersama-sama sebelum aku ditempatkan kt mana-mana.

tiba-tiba ada berita baru: penempatan bulan mei ni adalah untuk siswazah yg dpt jd guru interim. (guru sementara/kontrak yang di lantik oleh JPN masing-masing untuk memenuhi keperluan sekolah).

memang berita ni sedikit sebanyak menggugatkan keutuhan keputusan aku yang nak berhenti keje kt sini (sambest). tapi dah alang-alang nak berhenti, berhenti jelah. lambat ke cepat ke, dah confirm akan dpt tempat. i have faith in ALLAH. kalau lambat, boleh je keje tusyen dekat ng rumah. moto yg adik aku guna p keje sebelum ni pun, dah xde org guna. so turun kat aku la. bleh pakai p keja. haha

papepun, mmg niat aku nak berada dekat dengan ng parent aku. harap2 nt posting pun dekat2 kedah aje..

terima kasih untuk doa2 kalian semua..aku akhirnya lulus interview..

sedih plak rasanya nk tinggalkan sambest. i love being here. cuma ada beberapa sebab yang membuatkan aku rasa lebih baik aku stay in kedah.

terima kasih untuk semua yang aku dapat kat sini..

bukanlah nak kata aku tak menyesal sebab aku extend, kemudian posting aku lambat, tapi yelah... semuanya ada hikmah. kalau aku tak extend, aku akan grad on time,insyaallah posting on time, makanya mungkin aku tak jumpa sahabat2, akak2 aku kat sambest ni. mungkin itulah hikmahnya atas apa yang berlaku sebelum ini. aku tak pernah menyesal jejakkan kaki ke sambest, walaupun macam2 onak duri aku  perlu tempuh, kerana aku belajar banyak benda kat sini, terlalu banyak!

terima kasih sangat2 ..

p/s:dari takde mood tu dah jadi panjang berjela!hahaha

0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...