Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, May 22, 2012

SELAMAT HARI LAHIR ABAH!


Assalamualaikum...

entry ni khas buat abah yang tersayang..
(walaupun abah tak baca)

aku sayang abah...
pada aku, dia seorang lelaki yang hebat
dulu abah kerja posmen
panas, hujan, panas,hujan
tapi abah tetap kental
kalau kata orang tua-tua,
tak lekang dek panas,
tak lapok dek hujan,
itulah abah.
itulah usaha abah
tetap teruskan perjuangannya demi isteri dan anak-anaknya.

aku ingat lagi dulu,
sejuah-jauh sekolah kakak aku,
jauh lagi sekolah aku.
sebelum aku pandai naik bas
sebelum keluarga aku ada kereta
abah tetap tenang bawak moto dtg amek aku masa tu..
yelah, dia pun tak harap kot anak dia yang kecik ni balik sendiri
(bayangkanlah kalau skrg aku ni x besar mana, apatah lagi 12 tahun dulu)
2 jam lebih..
(kematu punggung weh!)
sebab tu aku jarang balik rumah
sebab aku kesian kat abah kena hantar n amek aku.
n nasib baik jugak sekolah aku tu balik sebulan sekali.
kadang2 abah dtg melawat aku walaupun abah cuti seminggu kadang2 sehari je..

terlalu banyak perngorbanan abah untuk membesarkan anak-anaknya
belum lagi masa aku nak masuk u..
masa kakak aku nk kawen..
walaupun abah tak pernah cakap
tapi aku tahu, dia sayangkan keluarganya
dan takkan biarkan sesiapapun menganiaya anak cucu dia..

aku sayang abah sangat!

masa jadi fasi untuk program anak2 yatim,
kadang2 aku terfikir
betapa beruntungnya aku ada abah
dan aku xdpt bayangkan hidup kami tanpa abah..

aku ada satu plan besar untuk mak dan abah..
dan aku harap,
aku sempat tunaikan sebelum siapa2 'tiada'

buat abah,
smoga panjang umur
dan hidup sentiasa diberkati ALLAH.

kami sayang abah!



0 bunga-bunga cOmeL:

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...