Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, August 4, 2009

:: sepetang di sogo ::


salam....


satu petang yang sedikit panas di simbah bahang mentari...

baru lepas mkan tengah hari...

"hg kt mana?"
"sentul,"
"kuar jom"
"ke mana"
"s0g0 ke?"

bla...bla....maka bersetujullah cik tina bersama temannya untuk berjumpa di sogo..

selepas menunaikan yg wajib, aku pun bersiap-siap ala kadar.. capaila pape yg patut.. dan dengan lafaz bismillah aku pun menapaklah keluar bilik. bile je dah turun bukit untuk ke jalan besar depan k0lej aku, dgn segala hormatnya aku telah tertinggal kad matrik dan ic aku. memang terbaik.. tapi untuk patah balik dan panjat semula tangga, minta ampunla.. x sanggup.

dalam hati aku berdoa.. m0ga xde pape lah yg terjadi..

sampai je tepi jalan, ade teksi kosng.dalam hati aku, bersyukur tak terhingga.. murah rezeki pak cik tu hari ni. beliau baru turunkan penumpang. dan sekarng aku pula yang memenuhi isi perut teksi pak cik tu.

sampai kat stesen uni, aku turun.. lalu cucukla mesin atm tu. daah lame x mesra2 ng die.. die pun, bile dah dicucuk tu, suke plak.. dan dgn senang hati, die kuarkanlah duit dr dlm p0ket ajaib tu. . ala2 p0ket d0rem0n r,..haha

tba2 aku terperasan sumthing.. bukan nk buruk sngka.. Allah x suke kita buruk sangka ng 0rang2 ni.. tp 0leh sebab aku perempuan dan perlu menjaga diri aku, aku mesti r kena pasangkan antena waspada aku. laki ni, yg sebelumnya duduk kat motor, lepas je aku cucuk duit, die pun bangun. aku naik tangga, die pun naik tangga.

Nabi kita pesn , bersangka baiklah dengan orang.. aku pun fikir, dia memang nak naik atas ni kot.dalam hati aku berdoa, moga dijauhkan dari segala kejahatan yang nampak mahupun yang tersembunyi.. dan aku terus menyusup di celah-celah keramaian orang...

Alhamdulillah.. xde pape berlaku. beli tiket dan naik tren.. sampai la ke masjid jjamek...

cuak jugak sebenarnya. kt sini ramai warga asing.. rmai pemuda2...tp aku kena r berlagak yakin.. yelah.. kes pulau memulau ni bayk.. mcm2 cara pun.. pandang mata je pun dah boleh kena pulau.. bahaya2.. mengingtkan itu, aku elakkan diri dr memandang mata orang ramai di sekeliling aku.. jadi terbiaslah pandangan aku pada barang2 perhiasan dan kaian baju di sepanjang perjalanan aku. dalam hati aku x henti berdoa..kejahatan yang nampak, xpe.. kena curik, aku kejar jer,..tp kalau yg xnmpak ni.. hanya Allah maha melihat...

dan akhirnya aku sampai sogo dengan selamat tanpa cacat cela..

dan berkampunglah aku kt situ sepetang. motif aku beli seluar n kasut. dat's all. abes balik..xde arah nk jalan merewang tak tentu pasal...lebih baik aku balik tidur...

terbang melayanglah note-note bernilai 50 dan 10...dan 5.. dan 1...

ni jelah kot shopping2..pasni dah kena jimat untuk masa depan.wuwuw..

haaaa... kepada salesgirls, salesmen, cashier dan sewaktu dgnnya..sila jaga adab semasa menjual k... kecik ati aku ni... teruk betul.. xyah r nak emo2..huhu


klah... sampai sini saja wt masa ni... pengajaran: sila jangan buang masa... =p

4 bunga-bunga cOmeL:

pelaholic said... [reply to comment]

agak poyo la ayat2 yang kamu guna ni yer....hahaha

aZwaN mUsLiM said... [reply to comment]

pulau ke pukau?

:D

~teratai bunga indah~ said... [reply to comment]

pelah: sekali2 poyo..hahaha

azwan: pukau.. salah typing..=p

nelLo said... [reply to comment]

note 50 aku pon melayang gak,,
sebab x tahan tgk hg dok pilih2 suar tu sorg2.. haha~

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...