Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Sunday, August 16, 2009

:: pemusnah hati ::


satu masa dulu, bila di tanya perkara apa yang paling menyakitkan hati, atau perkara yang dibenci pasti aku hanya menggeleng.. hakikatnya aku pasti tidak teringat pada sesuatu yang menyakitkan hati aku.. aku tidak membenci sesiapa.. malah aku menolak jauh rasa benci itu.

hati manusia... ibarat pantai.. ada mengatakan sedangkan pantai pun berubah, inikan pula manusia. apa sinonimnya pantai dan manusia?apa pula perbandingannya?? sendiri fikirkan...

setiap yang terjadi, orang kata punya hikmahnya. ya, memang ada.. aku bersyukur..

tp aku tetap manusia. sejauh mana aku bersabar, masih ada bisikan benci dan dengki... sejauh mana aku elak, masih ada halangan di depan... hati aku kadang-kadang rapuh.

kepadaNya jua aku berserah...

benci itu penyakit hati..aku sedar itu... aku cuba walau aku tidak sekuat mana...

bukan kawan makan kawan... bukan kawan jadi lawan, bukan lawan jadi kawan...

hanya aku dan diri aku...

2 bunga-bunga cOmeL:

ezzat said... [reply to comment]

tula
org kata kalu nak benci tu, jgn benci sgt...1 day that person might b our closest friend
kalu suke tu jgn suke sgt...1 day that person might b our greatest foe

saya percaya kita ada kuasa utk mengubah 1 condition itu kepada yg lbh baik (dgn izin Allah ar kan ^_*)
sbb itu sy menyimpan perasaan hny kepada sendiri, dan berusaha utk melakukan yg terbaek
peace~

ATIE said... [reply to comment]

tq E..
insyaAllah.. sy juga sdg cuba yg terbaek.. =p

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...