Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Wednesday, March 28, 2012

menghadapi kegagalan


"kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, ALLAH berikan kita hujan yang lebat, langit yang gelap, kilat sabung-menyabung dan mungkin jua banjir yang dahsyat sampaikan kita tertanya-tanya, ke manakah perginya matahari kita? rupa-rupanya ALLAH berikan kita pelangi yang sangat cantik."

assalamualaikum..

aku tak kisah berapa kali pun aku akan ulang ayat ni tapi ia sangat berguna terutamanya bila menghadapi kegagalan, kekecewaan..
entah sape2 nih. tak pasal2 jd model dlm entry ni.hehe

memang! mengadapi kegagalan, kekecewaan adalah satu perkara yang sukar. nak terima apatah lagi kan. orang lain boleh cakap apa sahaja untuk tenangkan hati kita tapi terpulang pada kita sama ada mahu melepaskannya ataupun tidak. dont ever mention the word 'if' because the sentence right after that might hurt u even worst!

have faith in Allah. HE knows the very best for us, cos the best thing that we really hope for might not be the best thing for us.

REDHA. dalam erti kata: 'ALLAH telah tetapkan sebegini untukku maka, tentulah ini yang terbaik untukku'

p/s: mode baru lepas frust..tp skrg da ok . ;)

2 bunga-bunga cOmeL:

aZwaN mUsLiM said... [reply to comment]

kenapakah?

~atieput3~ said... [reply to comment]

hehe.. adelah. tp bukan pasal lelaki, posting, ataupun family..

benda kecik je.. tp susah betulnk terima bila bab2 kegagalan ni..

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...