Al- Baqarah

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."


Tuesday, August 9, 2011

dialog #1_ kakak bila lagi?


assalamualaikum..


pagi semalam baca blog cik cerimanis. then malamnya terkena batang hidung sendiri..


alkisahnya....ketika sedang menunggu untuk solat isyak..


mak cik L: mak tak mai lagi hari ni? tak sihat lagi ka?
aku: ha. mak dah sihat.cucu pulak demam.


ibaratnya tanya sepatah, jawab sepatahlah.. sbb aku bukan dlm mood nak berborak..


mak cik L : bilik hg kt rumah ada beqapa?
aku tergamam sekejap. apesal tanya pasal bilik pulak.
aku            : ada 3. eh 4. 
mak cik L : bilik yang kecik tu boleh duduk la?bilik yang abg hg duduk dulu.
aku            : ha. boleh2. bilik tu adik yang dok la ni..


diam sekejap..


mak cik L  : hang qeja cikgula la ni kan?
aku             : saya ajaq tuisyen ja.
 mak cik L  : tengah tunggu depa hantaq la?
aku angguk2 jela.. kang aku cerita pasal kpm segala, panjang pulak jadinya..


diam lagi... 


aku            :mila buat apa la ni?
teringat anak dia yang sama umur dgn adik aku.
mak cik L : dia tengah belajaq. kat nilai. nursing college.
aku            : oooooooo
mak cik L : adik hang dah tak belajaq dah kan. hari tu tanya abah hang dia cakap nak kawen dah. tup tup minggu depan tu, org mai..(org mai tu means, org dtg meminangla) 
aku            : ha tula...dia dah qeja. bulan 12 ni kot kenduri..
(sambil sengih-sengih. dah mula menjangka ke mana arah perbualan ni)
mak cik L : adik dah.... kakak bila lagi? 


dan mak cik L tu pun tersengih2..


aku dah agak dah! adei... aku paling alergi kalau orang tanya aku pasal ni.huhu...mak cik tak dak soalan lain ka..sy mai ni nak solat terawih..sy calon pon xdak mak cik oi. tlg carikan boleh? saya nak laki yg hensem, kaya raya, keje pilot,tak hsap rokok, yang paling penting solat tak tinggal. ada makcik? ada? hehee... kidding...


jodoh, ajal maut semua di tangan Tuhan. kita hanya mampu merancang, tuhan yang menentukan..


nota hati: selamat menjalani ibadah puasa.. jangan bersedih. Allah pasti merancang sesuatu yang baik untuk kita..


p/s: nampaknya kenalah bersedia fizikal (buat pekak + senyum plastik) dan mental (adalah tu nanti) untuk menghadapi wedding akan datang...huuu~

3 bunga-bunga cOmeL:

Tihara said... [reply to comment]

Salam..

besa la tu soklan cepumaih dari mkcik2 ni..nti kalo hg da nikah sok ,depa tanya anak plak..mcm akk ni dah 9 thn depa duk tanya bila nk dpt anak..wat pekak badak je la..kdg2 cepumaih tu jd cepu laser..sabaq ja la..nak habaq pa lagi kan, mungkin sesuatu yg lambat itu lebih baik dari yang cepat..ujian dunia..pahala akhirat lebih berkat..amin..

sW33tdARLiNG said... [reply to comment]

oiihhh cemuih laa makcik tanya soalan lagu tu... hahahahaha

awatif said... [reply to comment]

hahaha...

akak tihara:tau xpe..haish...bosan betulla.hehe

kak sweetdarlingsuh mak cik tula kawen.abes cite.haha

CHEMISTRY without CATALYSIS, would be a SWORD without a HANDLE, a LIGHT without BRILLIANCE, a BELL without SOUND.

~love chemistry~

.giRLs DrEaM TEaM.

.giRLs DrEaM TEaM.

.wishlist.

tamat belajar
gaji pertama
konvo
external hard disk
amek lesen
S.E xperia vivaz
my first car
netbook
bola guli
VB team
DSLR
family holiday
Encik P
settle ptptn
...bahagia sampai ke syurga...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...